آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 خرداد ماه 1401 = 03-06 2022

توصیه نیویورک تایمز به بایدن درباره مذاکره با رژیم پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در آستانه یکصدمین روز حمله روسیه به این کشور اعلام کرد که حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش اشغال شده است.

ستون نویس نیویورک تایمز نوشته است: در مجموع، آن چه من فکر می‌کردم حمله روسیه تنها به اوکراین بود این در حالیست که حمله پوتین به یک زلزله اروپایی تبدیل شده است یا آن گونه که "یوشکا فیشر" وزیر خارجه سابق آلمان می‌گوید به یک بیداری و سپس همه چیز تغییر کرد.

فیشر به من گفت: "وضعیت قبلی باز نخواهد گشت. شما شاهد یک تغییر عظیم در اروپا در پاسخ به روسیه هستید نه بر اساس فشار آمریکا، بلکه به این دلیل که تصور تهدید روسیه امروز کاملا متفاوت است: ما می‌دانیم که پوتین تنها درباره اوکراین صحبت نمی‌کند بلکه درباره همه ما و راه مان صحبت می‌کند: آزادی". پوتین روی خستگی غرب حساب باز می‌کند. او می‌داند که زمان بسیار بیشتری دارد، زیرا دموکراسی‌ها در مقایسه با رژیم‌های خودکامه صبر کم‌تری دارند..

درست است. برخی از رهبران اتحادیه اروپا در حال حاضر بایدن را تشویق می‌کنند تا با پوتین تماس گرفته و شرایط آتش بس را بررسی کند. نیرو‌های پوتین در شرق و جنوب اوکراین، اکنون ارتش اوکراین را در تقاطع‌های استراتژیک مختلف با رگبار راکت‌ها و توپخانه‌های سنگین در هم می‌کوبند. آن‌ها نیازی به دقیق بودن ندارند و تنها باید نیرو‌های اوکراینی را با حجم عظیم حملات خود تحت تاثیر قرار دهند.

امیدوارم اوکراینی‌ها بتوانند به قدری موضع خود را حفظ کنند تا تسلیحات پیشرفته‌تر غربی به اوکراین برسند و تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز آسیبی جدی بر اقتصاد روسیه وارد سازد به طوری که اوکراینی‌ها اهرمی واقعی در برابر پوتین در هر راه حلی از طریق مذاکره در اختیار داشته باشند. تا زمانی که پوتین در مسکو قدرت دارد اعتماد به روسیه در مورد اوکراین بسیار دشوار خواهد بود.

من شنیدم که هیچ کس از تغییر رژیم حمایت نمی‌کند، اما هم چنین شنیده‌ام که هیچ کس نمی‌گوید غرب بدون تغییر رژیم در روسیه امکان داشتن رابطه‌ای عادی با آن کشور را خواهد داشت. این موضوع نشان می‌دهد مادامیکه پوتین بر روسیه حکمرانی می‌کند ما حتی در صورت پای میز مذاکره رفتن نیز با آن کشور مشکل خواهیم داشت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: