آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 خرداد ماه 1401 = 01-06 2022

واکنش رژیم به احتمال صدور قطعنامه شورای حکام

رویترز گزارش داد که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان قطعنامه پیشنهادی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه دادند.

طبق این گزارش، واشنگتن و تروئیکای اروپایی، آنها مدعی شده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.

این چهار کشور غربی همچنین ادعا کرده‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده است.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در این پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد».

بنا بر ادعای رویترز، پیشنویس قطعنامه پیشنهادی مشترک آمریکا و این سه کشور اروپایی برای همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی ارسال شده است.

انتشار خبر رویترز درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی صورت گرفته که قرار است نشست شورای حکام ششم ژوئن (۱۶ خرداد) برگزار شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این بخر گفت:برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد.

خطیب زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسئول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: