آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 خرداد ماه 1401 = 30-05 2022

شرق‌الاوسط: اکنون بازی برگشت در زمین پاسداران است

صدها چترباز ارتش اسرائیل به قبرس رفته‌اند تا در رزمایشی مشترک به نام "فراتر از افق" شرایط و وضعیت جنگی علیه حزب‌الله لبنان را تمرین کنند. این مانور بخشی از رزمایش بزرگ "ارابه‌های آتش" است که در آن نیروی هوایی اسرائیل هم حمله به اهداف هسته‌ای در ایران را شبیه‌سازی می‌کند.

ارتش اسرائیل هدف از رزمایش فراتر از افق را "ارتقای آمادگی و شایستگی نیروها در انجام ماموریت‌های عملیاتی در عمق خاک دشمن" خوانده که به نوشته رسانه‌های اسرائیلی اشاره به حزب‌الله لبنان است.

به گزارش بی بی سی به نقل از تایمز اسرائیل این رزمایش "بزرگ‌ترین مانور نظامی اسرائیل در دهه‌های اخیر" است.

همزمان روزنامه الشرق الأوسط در مطلبی نوشت: پس از آن همه تهدید از سوی سپاه پاسداران، اکنون همین سپاه از سوی اسرائیل تحت تعقیب قرار گرفته و مردانش در تهران و جلوی خانه‌شان حذف می‌شوند که به زبان فوتبالی یعنی، پس از آنکه رژیم ایران مدت‌ها در خارج بازی کرد، اکنون بازی برگشت در زمین ایران است.

این منبع نوشت: امروز وضع تغییر کرده به طوری که حمله اسرائیل به سپاه قدس در ایران به معنای ریختن آبروی سپاه پاسداران و لشکر وابسته به آن و ضربه زدن به هیبت نظام و مشخصاً خامنه‌ای است. آخرین مورد از این عملیات قابل توجه، ترور یکی از فرماندهان سپاه قدس به نام سردار صیاد خدایی بود.

این عملیات نقطه تحولی در جنگ گسترده اسرائیل علیه ایران در زمین، هوا، دریا و حتی جنگ رسانه‌ای است پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز خبری درز کرده را منتشر ساخت با این مضمون که اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده پشت عملیات ترور بوده است.

و این عملیات معمولا به طور اتفاقی روی نمی‌دهد و نشان می‌دهد عملیات دیگری در پیش است. آن اخبار درز کرده نشان داد تصمیم مقابله با تهران در اسرائیل گرفته شده و به مرحله خطرناکی رسیده که ممکن است موجب جنگ جدیدی بشود.

بدون شک تعقیب نیروهای سپاه قدس در ایران حتی به روحیه شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران در منطقه ضربه می‌زند که تأثیر آن بر همه منطقه کاملاً متفاوت خواهد بود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: