آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 اردیبهشت ماه 1401 = 06-05 2022

افشای مذاکرات برجام؛ توافق با تهران دیگر ممکن نیست؟

یک رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع مطلع می گوید اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در محافل خصوصی تقریباً اذعان کرده‌اند که توافق با رژیم ایران دیگر ممکن نیست.

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از منابع آگاه به گزارش‌های غیرعلنی ارائه‌شده به کنگره درباره مذاکرات برجام نوشته اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در محافل خصوصی تقریباً به چنین چیزی اعتراف کرده‌اند.

گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنای آمریکا روز چهارشنبه قطعنامه غیرالزام‌آوری را به تصویب رساندند که از دولت بایدن می‌خواهد به اختلاف‌های فراتر از مسائل هسته‌ای شامل فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نیز رسیدگی کند.

پولیتیکو تصویب این قطعنامه را «نخستین شلیک هشدار» از سوی کنگره به سوی دولت بایدن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران تعبیر کرده است. این پایگاه نوشته با آنکه این قطعنامه الزام‌آور نیست اما حامل پیامی نمادین از سوی قانونگذاران آمریکایی است مبنی بر اینکه هر گونه توافق هسته‌ای جدید با ایران بایستی از توافق حاصل‌شده در سال ۲۰۱۵ قوی‌تر باشد.

«کوری بروکر»، نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی در مجلس سنا درباره دلایل حمایتش از قطعنامه مذکور گفت: «ما خواستار رسیدن به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر هستیم. من خواستار بهترین توافق ممکن هستم، توافقی که به امنیت منطقه منجر شود و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.»

جمهوری‌خواهان هم که به قانونگذاران هشدار می‌دادند که ایران بیش از هر زمان دیگری به تولید مواد کافی برای بمب نزدیک شده است گفتند این رأی نشانه روشنی بود که بایدن و مذاکره کنندگانش به سمت شکست پیش می‌روند...




آرش - صبحی May 6, 2022 04:36 PM

یک راه حلی اساسی وبنیادین وجود دارد که اروپائیها وایالات متحده امریکا بهمراه اسرائیل وکشورهای متحد درمنطقه خلیج فارس بایددردستورکارشان بگذارند فعال کردن مکانیزم ماشه و صدرو قطعنامه ودستور نهائی شورای امنیت درمسیرمقابله باتهران وجمهوری دزدان وآتش افروزان اسلامی است اینکه اروپائیان و ایالات متحده بدون اسنکه حتی یک موشک بسمت سایتهای موشکی شلیک کنند با برنامه ای حساب شده وهدفمند قرارگاهها و ستادهای عملیاتی نیروهای سرکوب رژیم را منهدم نمایند این کار حداکثر با 20 موشک عملی خواهد بود با زمینگیر شده نیروهای سرکوبگر رژیم بسیاری از سران سپاه وملایان متواری وبسوراخ موش خواهندرفت آنوقت است که ملت ایران باکمک ارتش ملی وبدنه سپاه وحمایت غرب میتواندریشه حکومت ملایان راچنان بخشکاندکه دنیا حیرت کند درچنین وضعیتی ریشه فعالیتهای هسته ای همخشکیده خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 6, 2022 04:39 PM

دنیای غرب باید بجای لاسیدنهای بیهوده وخرید زمان برای حکومت ولی فقیه سرمایه گذاریهای خودش را بر اساس مبارزات خشمگنانه ملت ایران برنامه ریزی کند غرب باید به این حقیقت رسیده باشد که حداقل 75 میلیون پیاده نظام آکنده از خشم در دروئن کشور آماده براندازی رژیم هستند اما بحمایت همه جانبه و هدفمند ومدیریت شده نیاز دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: