آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 فروردین ماه 1401 = 09-04 2022

اعلام جرم توسط دادستانی در پی مراسم مختلط در هرمزگان

در پی انتشار ویدئوی رقص و موسیقی در دو «اقامتگاه بوم‌گردی» در هرمزگان، دادگستری این استان اعلام کرد که علیه مالکان این دو مجموعه اعلام جرم شده است.

در دو ویدئویی که از این دو مراسم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و احتمالا زمان آن‌ها به تعطیلات نوروز بازمی‌گردد، زنان و مردان همزمان با پخش موسیقی محلی زنده در حال رقصیدن با یکدیگر دیده‌ می‌شوند.

در واکنش به برگزاری این مراسم که مقامات حکومتی برای اشاره به آن از عنوان «مختلط» استفاده‌ می‌کنند، مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری هرمزگان، روز جمعه، ۱۹ فروردین از ورود مدعی‌العموم به موضوع این «هنجارشکنی» در دو اقامتگاه بومگردی در جزایر قشم و هرمز و اعلام جرم علیه مالکان آنها خبر داد.

آقای قهرمانی در ادامه برگزاری این گونه مراسم‌ را «اقدامات غیر قانونی»، «خلاف عرف و شئونات اخلاقی» عنوان کرده که «منجر به جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی و اعتراض مردم مؤمن و متدین» دو جزیره شده است.

در این گونه موارد، مقامات حکومتی همواره به «جریحه‌دار شدن احساسات مردم مومن» اشاره می‌کنند، اما تاکنون شواهدی منتشر نشده که نشان دهد این گونه مراسم شاکی خصوصی داشته است.

پلمب مراکز گردشگری و اعلام جرم علیه مالکان آن‌ها به دلیل برگزاری مراسم شادی، رقص و موسیقی و حتی آب‌بازی در جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی دارد.

دادستان شهرستان بُشرویه در خراسان جنوبی اواسط آذر ۱۴۰۰ از پلمب یک کمپ گردشگردی به دلیل «مسائل خلاف عفت و اخلاق عمومی» با مصادیق «کشف حجاب»، «رقص مختلط»، «انجام حرکات نامتعارف» و استفاده از «آلات لهو و لعب» خبر داده بود.

اواسط تیر پارسال نیز یک کاروانسرا در استان مرکزی به دلیل «آب‌بازی چند مسافر زن و مرد» پلمب شد.

علاوه بر مراکز گردشگری، نیروهای امنیتی بارها با یورش به مهمانی‌ها و مراسم خصوصی اقدام به بازداشت مهمانان و برگزارکنندگان آن‌ها به دلیل برگزاری مراسم «مختلط» کرده‌اند.

رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: