آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 فروردین ماه 1401 = 06-04 2022

آیا اسرائیل با تحویل سلاح به اوکراین موافقت خواهد کرد؟

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند یک هیأت رسمی اوکراینی مدتی است که برای رایزنی با شرکت‌های تسلیحاتی اسرائیل وارد تل‌آویو شده است.

روزنامه «هاآرتص» در این خصوص گزارش داد که یک هیأت رسمی از اوکراین از حدود یک هفته پیش وارد تل‌آویو شده و در تلاش است تا از چند شرکت اسرائیلی تسلیحات خریداری کند. طبق گزارش هاآرتص، تل‌آویو برای آنکه خشم روسیه را بر نینگیزد هنوز به این شرکت‌ه ااجازه فروش تسلیحات به اوکراین را نداده است.

اعضای این هیأت اوکراینی که به شدت راغب به خرید تسلیحات خوانده شده‌اند، با یک مقام ارشد سابق ارتش اسرائیل که شرکتی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های امنیتی دارد، دیدار کرده‌اند و با او راه‌های خرید تسلیحات را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

هاآرتص همچنین به نقل از یک منبع در هیأت مذکور خبر داد که همگام با مخالفت کابنیه تل‌آویو با ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، وزارت دفاع نیز تمام مجوزهای فروش اسلحه به کی‌یف را از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تعلیق کرده است.

این روزنامه عبری همچنین به نقل از برخی کارمندان عالی‌رتبه در اسرائیل گزارش داد که اوکراین در سال اخیر میزان سفارش‌های خود برای خرید تسلیحات نظامی و دریافت اطلاعات از تل‌آویو را افزایش داده است. با این حال، این روزنامه مدعی شد که تل‌آویو به بسیاری از این درخواست‌ها پاسخ منفی داده است.

پیش از این، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در گفت‌و‌گو و دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل درخواست تسلیحات کرده بود که تل‌آویو این خواسته را به دلیل احتمال واکنش منفی روسیه نپذیرفت.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» اخیرا خبر داد که یک نظام آموزشی سری متشکل از نظامیان پیشین اسرائیل از اعضای یگان‌های ویژه ارتش از جمله «سایرت متکال» در خاک اوکراین حضور دارند و در حال آموزش به شبه‌نظامیان اوکراینی برای جنگ با نیروهای روسیه هستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: