آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 فروردین ماه 1401 = 24-03 2022

جنگ اوکراین؛ همه چیز در ۱۵روز آینده مشخص خواهد شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که دولت روسیه در حال حاضر علاقه ای به مذاکرات آتش بس در اوکراین ندارد؛ این در حالی است که ارتش مسکو به اهداف نظامی اش نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جورف بورل افزود: در حال حاضر، روسیه نمی خواهد بنشیند و درمورد چیزی مذاکره کند. چیزی که می خواهد اشغال خاک است.

وی ادامه داد: روسیه می خواهد ساحل (اوکراین) را تا مرز مولداوی محاصره و اوکراین را از دریا منزوی کند. تنها زمانی می خواهد به طور جدی مذاکره کند که از موضع قدرتمندی برخوردار باشد.

بورل در عین حال گفت که اتحادیه اروپا و متحدانش به ارائه کمک های نظامی به ارتش اوکراین ادامه می دهند.

وی افزود: این مساله حائز اهمیت است زیرا همه چیز در ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد. آنچه تاریخ را می سازد، ظرفیت اوکراینی ها برای مقاومت است.

این در حالیست که دبیر کل ناتو امروز پیش از آغاز نشست مهم سران کشورهای عضو در بروکسل، اشغال اوکراین را خطایی بزرگ خواند و افزود که ولادیمیر پوتین مقاومت اوکراین و مردم این کشور را دست کم گرفت.

. هدف از سه نشست امروز در بروکسل که بانشست ناتو در مقر این ائتلاف آغاز می شود حفظ اتحاد غرب، تقویت قوای نظامی ناتو در اروپای شرقی و اعلام این پیام به ولادیمیر پوتین است که روسیه بهای سنگینی بابت اشغال اوکراین خواهد پرداخت.

قرار است رئیس جمهوری اوکراین در سه نشست امروز بروکسل با حضور رهبران آمریکا، اتحادیۀ اروپا، ناتو و گروه هفت قدرت اقتصادی جهان از طریق ویدیو شرکت کند.

زلنسکی در فراخوانی به زبان انگلیسی، همه شهروندان جهان را به تظاهرات علیه اشغال اوکراین توسط روسیه فراخواند. او از همگان خواست که با نمادهای اوکراین، در دفاع از این کشور، از آزادی، زندگی و صلح، در میدان ها، خیابان ها، دانشگاه ها و مدارس ... دست به راهپیمایی بزنند و مخالفت خود را با جنگ و اشغال اوکراین توسط روسیه اعلام کنند.

او خطاب به شهروندان روس نیز گفت : اگر می توانید روسیه را ترک کنید و برای ادامۀ این جنگ مالیات نپردازید.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: