آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 فروردین ماه 1401 = 22-03 2022

توقیف هواپیماهای روسیه در خارج / عاقبت حمایت از پوتین

وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد: ۷۸ هواپیمای خطوط هوایی این کشور به دلیل برخی محدودیت‌های اعمالی، خارج از روسیه توقیف شده‌اند.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای این کشور بستند و با وضع تحریم‌هایی اعلام کردند که هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی روسیه را توقیف خواهند کرد.

توقیف ۷۸ هواپیمای روسیه در حالی است که مقامات ترابری این کشور می‌گویند: خطوط هوایی روسیه در مجموع ۸۰۰ هواپیما را در اختیار دارد.

محرومیت قهرمان سابق شطرنج جهان به خاطر حمایت از پوتین

سرگئی کاریاکین استاد بزرگ روسی پس از حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین از سوی مقامات جهانی شطرنج به مدت ۶ ماه محروم شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از راشاتودی، سرگئی کاریاکین که در کریمه متولد شد و در سال ۲۰۰۹ ملیت خود را از اوکراینی به روسی تغییر داد، پس از اعمال تحریم‌های فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده)، تورنمنت آتی را از دست خواهد داد.

کاریاکین قبلاً به دلیل مواضع سیاسی خود در لیست سیاه چندین رویداد شطرنج قرار گرفته بود و سازمان های شطرنج در انگلیس و نروژ او را در لیست سیاه قرار دادند. او همچنین از طرف تور بزرگ شطرنج و سایت Chess.com مورد تحریم قرار گرفته است.

تعلیق فیده پس از آن صورت گرفت که این گروه به اتفاق آرا تصمیم گرفت که اظهارات کاریاکین در حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را ناقض منشور اخلاقی این نهاد بدانند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: