آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 فروردین ماه 1401 = 22-03 2022

اوکراین؛ پوتین برای فرار از شکست دست به هر کاری می‌زند

روابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی است

آمریکا درحال جمع آوری شواهد جنایات جنگی علیه پوتین

پوتین در موقعیت بدی است و برای فرار از شکست دست به هر کاری می‌زند

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته: روابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی است و آمریکا باید به تهدیداتش پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکف گفت: آمریکا باید افزایش تنش در روابط خود با روسیه پایان دهد، تهدیدات علیه روسیه را متوقف کند و بر کی‌یف برای دیکته کردن سیاست‌هایش فشار نیاورد.

وی افزود: روسیه خود را با تحریم‌های آمریکا وفق می‌دهد، هرچند روابط میان روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی است. موضوع اصلی خط‌مشی است که واشنگتن انتخاب خواهد کرد.

این در حالیست که چند روز بعد از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همتای روس خود را "یک جنایتکار جنگی" نامید، روسیه هشدار داده است که روابط دو کشور در آستانه گسست است.

بعد از جو بایدن، گوردون براون و جان مِی‌جر، نخست وزیران سابق بریتانیا، خواستار ایجاد یک محکمه بین المللی برای تحقیق درباره ولادیمیر پوتین و سایر طراحان حمله به اوکراین شدند.

حالا پنتاگون می گوید که آمریکا فعالانه مشغول تحقیق درباره رهبر روسیه است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع این کشور گفت: "مسلما شواهد روشنی از ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای روسیه می بینیم و به جمع آوری شواهد این موضوع کمک می کنیم."

دیوان بین المللی کیفری (آی سی سی) پیشتاز یک فرآیند قانونی در این زمینه است که بعد از درخواست ۳۹ کشور برای گشودن پرونده ای درباره آن بود.

پوتین در موقعیت بدی است

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در موقعیت بدی است و برای اینکه از شکست فرار کند، دست به هر کاری می‌زند و حالا درباره عملیات پرچم‌های دروغین حرف می‌زند و ادعا می‌کند که ما در آمریکا و همچنین در اروپا تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی داریم، اما اینها اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: اتهامات نادرست روسیه مبنی بر اینکه کی‌یف تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد نشان می‌دهد که پوتین در حال بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه اوکراین است.

در همین حال روزنامه نیویورک پست به نقل از سرویس اطلاعاتی اوکراین نوشته است که عده ای از نخبگان ذی نفوذ در روسیه به دنبال سرنگونی پوتین از قدرت هستند.

رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در پست فیس بوک خود نوشت: "مسمومیت، بیماری ناگهانی، تصادف - نخبگان روسیه در حال بررسی روش هایی برای برکناری پوتین هستند."

این مقام مسئول اوکراینی مدعی شد که گروهی از "افراد با نفوذ" در روسیه تشکیل شده است که می خواهند "پوتین را در اسرع وقت از قدرت برکنار کنند و روابط اقتصادی با غرب را که در جنگ اوکراین نابود شده بود، بازگردانند."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: