آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 اسفند ماه 1400 = 15-03 2022

نزدیکی چین و عربستان؛ فقط سر ایران بی‌ کلاه مانده است!

به خاطر حکومت مشتی ابله بیسواد، ایران امروز به منزوی ترین کشور منطقه و جهان تبدیل شده است. هر کسی توانسته در این سالها از این ابله هان مثل دستمالی کاغذی استفاده کرده است.

ریاض در تدارک استقبالی گرم از رهبر چین

منابع آگاه به «وال استریت ژورنال» خبر داده‌اند که عربستان سعودی از رئیس جمهور چین دعوت کرده تا از ریاض دیدار کند، زیرا آن کشور به دنبال تعمیق روابط با پکن است. سفر قریب الوقوع شی جین پینگ به ریاض که احتمالا در ماه مه آینده انجام خواهد شد نشان دهنده تغییر اتحاد‌های موجود در خاورمیانه است.

این سفر می‌تواند اولین سفر خارجی رهبر چین از زمان آغاز شیوع کوونا باشد. یکی از افراد آگاه گفته که ریاض در حال برنامه ریزی برای تکرار استقبالی گرم از «شی» مشابه آن نوع استقبالی است که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی هنگام بازدید از آن کشور به عمل آورده بود.

یک مقام سعودی می‌گوید: «ولیعهد و شی دوستان صمیمی هستند و هر دو می‌دانند که ظرفیت زیادی برای روابط قوی‌تر وجود دارد. موضوع تنها این نیست که آنان از ما نفت می‌خرند و ما از آنان اسلحه می‌خریداری می‌کنیم».

چین بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان و بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان سعودی است کشوری که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان محسوب می‌شود. هم چنین، پکن روابط گرمی با ایران رقیب سرسخت عربستان سعودی دارد و ایفاگر نقشی مهم در مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: