آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 اسفند ماه 1400 = 15-03 2022

ابراز امیدواری وکیل نازنین زاغری به آزادی قریب‌الوقوع او

حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری-راکلیف، شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران، روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد که به زودی «خبرهای خوبی» درباره آزادی وی منتشر شود.

آقای کرمانی این موضوع را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز بیان کرده است.

در همین حال خبری غیررسمی می‌گوید که انوشه آشوری، دیگر زندانی دوتابعیتی، نیز آزاد خواهد شد.

خبری که رسما تایید نشده می‌گوید که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی دولت بریتانیا به ایران پرداخت شده است.

دولت بریتانیا به دلیل تحویل ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان حکومت پهلوی و دولت وقت بریتانیا امضا شده بود، حدود چهارصد میلیون پوند به ایران بدهکار است.

سارا معصومی، خبرنگار حوزه سیاست خارجی، نیز از آزادی «قریب‌الوقوع» نازنین زاغری و انوشه آشوری، دیگر شهروند ایرانی-بریتانیایی از زندان خبر داد.

نازنین زاغری،‌ کارمند بنیاد تامسون رویترز، در فروردین ۹۵ در پایان سفرش به ایران که برای دیدار با خانواده خود رفته بود، در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد.

از چند ماه پیش،‌ با وجود پایان یافتن دوران محکومیت این شهروند دوتابعیتی، حکومت ایران با گشودن پرونده‌ای جدید علیه او، بار دیگر خانم زاغری را به یک‌ سال زندان محکوم کرد.

انوشه آشوری، شهروند ایرانی- بریتانیایی نیز در سال ۲۰۱۹ توسط دستگاه قضایی ایران به جرم «جاسوسی برای موساد» به ده سال و به جرم «اندوختن ثروت نامشروع» به دو سال زندان محکوم شده بود.

رادیو فردا




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: