آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اسفند ماه 1400 = 24-02 2022

حمله به اوکراین؛ بایدن: این یاغی طردشده و .. دوستانش

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، به‌طور تلویحی از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرد و گفت: «امیدواریم آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود».

وی خطاب به پوتین گفته که «گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است» و مدعی شده که «گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است».

به گزارش صداوسیما، ولادیمیر پوتین در این تماس مدعی شده که حمله به اوکراین «پاسخ مشروع به چندین دهه نقض معاهدات امنیتی و تلاش‌های غرب برای آسیب رساندن به امنیت» روسیه است.

رژیم ایران در روزهای اخیر، آمریکا و ناتو را مسئول وضعیت جاری در اوکراین دانسته است. موضع‌گیری مقامات جمهوری اسلامی در حمایت از ادعاهای روسیه با واکنش‌های گسترده منفی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

در همین حال رئیس جمهور آمریکا، پوتین را به تجاوز به اوکراین متهم کرد و گفت که روسیه هزینه‌های این مسیر اشتباه را پرداخت خواهد کرد.

بایدن گفت: با همتایان خود در گروه هفت توافق کردم که تحریم‌های ویرانگری را برای پاسخگویی روسیه به پیش ببریم. حمله روسیه به اوکراین غیرقابل توجیه است و از چند ماه پیش برنامه ریزی شده است.

وی افزود: پوتین متجاوز است. او مسیر جنگ را انتخاب کرد و کشورش تبعاتش را پرداخت خواهد کرد. آنچه اتفاق افتاد نقض فاحش مقررات بین‌المللی است. بارها هشدار دادیم که پوتین قصد جنگ در روزهای آینده را دارد و چنین شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: پوتین جاه طلبی‌های بسیار بزرگتر از اوکراین در سر دارد. به همین دلیل نیروهای اضافی به آلمان گسیل خواهیم کرد و نیروهای ما در اروپای شرقی از متحدانمان دفاع خواهند کرد.

بایدن گفت: قصد گفتگو با پوتین را ندارم. می دانم که تجاوز روسیه به اوکراین دوام نخواهد داشت. پوتین می‌خواهد آینده جهان را تغییر دهد ولی ار این پس یک یاغی طردشده در جهان خواهد بود. هر کشوری هم که از پوتین حمایت کند، مسوول رفتار خود خواهد بود. ما قوی‌تر از این بحران خارج خواهیم شد.

در همین حال شبکه ان‌بی‌سی به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده فهرستی از گزینه‌ها به رئیس‌جمهور آمریکا برای اخلال در توانمندی روسیه جهت ادامه اقدامات نظامی در اوکراین ارائه شده است.

اخلال در اینترنت سراسر روسیه، قطع شبکه برق و دستکاری در سوزن‌های ریل به منظور مانع‌تراشی در توانایی روسیه برای تأمین نیروهایش از جمله گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

در این گزارش گفته شده که بایدن هنوز تصمیمی درباره این گزینه‌ها نگرفته است.



پوتین شطرنج باز !!! February 25, 2022 03:36 AM

پوتین شطرنج باز، تزار وقت امپراطوری نوین روسیه در عاقبت به سراغ ایران هم خواهد آمد و منابع سرشار نفت، گاز و شیلات ایران را در دریای خزر به تصرف «امپراطوری نوین روسیه» که خود آن را پایه گذاری کرده، در خواهد آورد
پوتین در فهرست دراز خود، بدنبال اشغال کشورهای اوکرائین، مولدوا، لهستان، استونی، لیتونی، لیتوانی، گرجستان، جزایر پر از نفت و گاز اقیانوس منجمد شمالی در قطب شمال و تصاحب منابع انرژی حوزهٔ دریای خزر است و ایران یکی از اهداف آیندهٔ امپراطوری تزاری روسیه خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا February 25, 2022 07:07 AM

بایدن اگر با همین رویه ادامه دهد بعید نیست که روسیه چند وقت دیگر به خود خاک امریکا حمله کند محافطه کاری بیش از حد یعنی ترس افسوس که امروز صندلی کاخ سفید در اختیار فردی است که از سایه خودش هم می ترسد

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمد علی حفظ اللسان February 25, 2022 08:02 AM

بنام خداوند مهربان خدایش غریق رحمت و غفران واسعه اش نماید مرحوم امامت جمعه سابق تبریز ایت الله العظمی ملکوتی را که به نقل از ایشان ظاهراً در بحبوحه ایام دفاع مقدس در یکی از سخنرانی‌هایش فرموده که بیاییم جمع شویم و بروید جبهه این خواب آلوده بایدن هم می زرند که ما قصد جنگیدن وروبرو شدن باپوتین رانداریم اما برای حمایت از متحدان خود به اروپا نیرو می‌فرستیم کسی هم نیست به این الدنگ خان بگوید که پوتین دارد به اروپای شرقی تسلط پیدا میکند و در یک قدمی تصرف کیف است تازه این آقا می‌زرند که تحریم میکنیم تحریم اگر کارساز بود سالها میهن ماراتحریم کرده آید چه شکری خوردید با آبا و اجدادتان ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: