آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اسفند ماه 1400 = 24-02 2022

ناتو: حمله روسیه به اوکراین آغاز شده است/هشدار بایدن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین آغاز شده است.

دبیرکل ناتو حمله روسیه به اوکراین را گستاخانه و نقض عیان حقوق بین‌الملل خوانده و در حساب توییتریش نوشته است حمله روسیه تهدیدی جدی علیه امنیت اروپا-آتلانتیک است.

موضع ناتو پس از آن اتخاذ شد که رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی از تصمیم کشورش برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین خبر داد..

پوتین گفت که روسیه تصمیم دارد یک عملیات نظامی ویژه در شرق اوکراین انجام دهد.

در همین حال وزیر خارجه اوکراین در حساب توییتری خود نوشته است: پوتین حمله‌ای تمام عیار را علیه اوکراین آغاز کرده است اما اوکراین از خود دفاع خواهد کرد... این قمام اوکراینی از جهان خواسته پوتین را متوقف کنند.

پیش تر مجله نیوزویک به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده بود که دولت بایدن به دولت اوکراین هشدار داده است که حمله تمام‌عیار روسیه به این کشور در ۴۸ ساعت آینده آغاز خواهد شد.

نیوزویک به نقل از این منابع آمریکایی نوشت که پروازهای تجسسی هواپیماهای روسی در فضای هوایی اوکراین برای مدت کوتاهی در روز چهارشنبه انجام شده است.

آسوشیتدپرس نیز دقایقی پیش گزارش داد که رئیس‌جمهوری روسیه از تصمیم کشورش برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین خبر داده و فرمان آغاز این عملیات را صادر کرده است.

پوتین گفته که روسیه تصمیم دارد یک «عملیات نظامی ویژه» در شرق اوکراین انجام دهد. به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین تأکید کرد که این عملیات نظامی با هدف حفاظت از دونباس صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود که کشورش تصمیمی برای اشغال خاک اوکراین را ندارد و در صورت مداخله خارجی، به سرعت به آن واکنش نشان می‌دهد.

این در حالیست که به گفته یک مقام اطلاعاتی آمریکا، این تهاجم ته تنها شامل حمله از طرف منطقه «دنباس» تحت تسلط شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین بوسیله نیروهایی خواهد بود که مسکو آنها را حافظ صلح نامیده است، بلکه حمله از طرف مرز شمالی اوکراین با بلاروس را هم در برمی‌گیرد که نیروهای روسی اخیرا در آن مشغول انجام مانورهای مشترک نظامی با نیروهای نظامی بلاروس بوده‌اند.

در همین حال رئیس جمهور امریکا در بیانیه‌ای روسیه را مسئول مرگ و ویرانی در پی حمله به اوکراین خواند و گفت آمریکا، متحدان و شرکایش پاسخی هماهنگ و قاطع به روسیه خواهند داد و مسکو را پاسخگو خواهند کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود که مردم اوکراین هدف حمله متجاوزانه قرار گرفته‌اند و روسیه مسئول هرگونه مرگ و ویرانی در پی حمله به اوکراین خواهد بود.

بایدن گفته است شرایط را در طول شب با تیم امنیت ملی‌اش زیر نظر خواهد داشت و پنجشنبه صبح با سران کشورهای گروه هفت ملاقات و گفتگو خواهد کرد.





ایران فردا February 24, 2022 03:48 PM

اگر دار و دسته این اخوند جنایتکار منابع دریای خزر را وطن فروشی نمیکرد ٫ امروز با صدور گاز دریای مازندران به اروپا شانس بزرگی نصیب ملت ستم دیده ما می‌شد , ولی پوتین انسان کش و هم پالکی او خامنه ای جانی تدارک این جنگ تجاهمی را از مدت ها قبل تدارک دیده بودنند , در حقیقت این اخوند وطن و منافع ملت ایران را برای تجاوز به این فاشیست روسی فروخت و او را بری این تجاوز آماده ساخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: