آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 اسفند ماه 1400 = 22-02 2022

فایل صوتی لاشخورهای سپاهی نشانه مبارزه با فساد است!

سخنگوی قوه قضاییه، معاون سیاسی سپاه و یکی از فرماندهان سابق سپاه به دفاع از فایل صوتی منتشرشده درباره فساد در سپاه پرداختند. به گفته این سه نفر، این فایل جدید نبوده و نشان‌دهنده "عزم جدی" مبارزه با فساد در سپاه است.

روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) یک فایل صوتی حدودا ۵۰ دقیقه‌ای در رادیو فردا منتشر شد که بیشتر آن شامل گفت‌وگوی محمدعلی جعفری، فرمانده کل وقت سپاه پاسداران و صادق ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۷ درباره فساد گسترده عوامل مرتبط با بنیاد تعاون سپاه، نیروی قدس سپاه و شهرداری تهران است.

در این فایل صوتی به نقش پررنگ محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رئيس کنونی مجلس شورای اسلامی، قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه و حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه، در فسادهای گسترده اشاره می‌شود.

هیچیک از این افراد جزو کسانی که سخنگوی قوه قضاییه نامشان را به عنوان محکوم‌شدگان برده، نیستند.

در همین حال یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در یک مقاله درباره فایل صوتی فرماندهان سپاه که در هفته‌نامه صبح صادق، ارگان سپاه پاسداران منتشر شده، نوشته است: «بسیار روشن است که محتوای این فایل صوتی و اقدامات بعدی انجام شده، ‌یک سند محکم برای فسادستیزی سپاه است».

این در حالی است که چندین شرکت وابسته به سپاه پاسداران تا کنون به فساد مالی متهم شده‌اند و در مواردی اتهامات این شرکت‌ها و روسای آنها اثبات نیز شده است، از جمله بنیاد تعاون، هلدینگ یاس، شرکت رسا تجارت مبین و موسسه مالی و اعتباری ثامن.

تنها یک مورد از این چند شرکت، گروه توسعه اقتصادی یاس مشهور به «هولدینگ یاس» بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه بود که در حوزه خدمات، واسطه‌گری و مسکن فعالیت داشت. این هولدینگ در واقع نقش خزانه نیروی قدس سپاه را بازی می‌کرد.

هولدینگ یاس پس از بروز مفاسد گسترده که منجر به بازداشت برخی مدیرانش در سال ۱۳۹۶ شد، منحل شد. رقم یکی از پرونده‌های فساد مرتبط با این هولدینگ ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده‌ است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: