آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 اسفند ماه 1400 = 21-02 2022

برجام؛ اعتراف مقام حکومتی: آبی برای ما گرم نخواهد شد

به گفتۀ وزیر امور خارجۀ اسرائیل، از جمله مطالبات تهران از واشنگتن در مذاکرات جاری وین خارج شدن سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی است. اسرائیل از آمریکا خواسته است که به این مطالبه به هیچ وجه پاسخ مثبت ندهد.

وزیر خارجه دولت رئیسی در مورد چشم‌انداز مذاکرات وین، به یأس و درماندگی نظام در تعادل کنونی اعتراف کرد که آبی برای نظام گرم نخواهد شد زیرا که دولت آقای بایدن همان مسیر ترامپ را دنبال می‌کند.

به گزارش روزنامه وطن امروز، عبداللهیان گفت:.. آمریکایی‌ها ظرف هفته‌های اخیر به‌طور متناوب از طریق واسطه‌های مختلف خواسته‌اند با ما مذاکرات مستقیم داشته باشند. ما در پاسخ به واسطه‌ها اعلام کردیم چشم‌انداز چنین گفت‌و‌گویی برای ما چندان روشن نیست و اگر قرار نیست دستاوردی داشته باشیم چه نیازی به مذاکره مستقیم است.

وی افزود: آنها می‌توانند برخی تحریم‌ها را بردارند یا برخی دارایی‌های مسدود شده ما نزد بانک‌های خارجی را آزاد کنند، این در حالی است که همزمان با گفتگوهای جدید حتی برخی تحریم‌های جدید نیز علیه اشخاص حقوقی و حقیقی ما از سوی دولت آقای بایدن اعمال شده و این معنایش این است که دولت آقای بایدن همان مسیر ترامپ را دنبال می‌کند.

وزیر خارج رئیسی در مصاحبه با یورونیوز گفت که جمهوری اسلامی در مذاکرات وین "انعطاف‌پذیری زیادی" نشان داده است ولی هنوز برخی از مسائل باقیمانده که "خطوط قرمز" جمهوری اسلامی هستند. (تحریم بیت رهبری و تروریستی خواندن سپاه پاسداران)

در همین راستا، یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل در پیامی به کنفرانس «سازمان های بزرگ یهودی» گفت: ما از توافق قبلی ناراضی بودیم و البته که این نارضایتی درباره توافق احتمالی جدید بیشتر است. اما در حال گفتگو با دولت واشنگتن درباره چند مسئله مرتبط با مذاکرات هستیم.

به گفته لاپید، یکی از این مسائل، نادیده گرفتن درخواست های رژیم ایران برای حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا است.

وزیر امور خارجۀ اسرائیل گفت: از جمله مطالبات تهران از واشنگتن در مذاکرات جاری وین خارج شدن سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی است. اسرائیل از آمریکا خواسته است که به این مطالبه به هیچ وجه پاسخ مثبت ندهد.

یکی دیگر از موارد مهمی که جمهوری اسلامی بر آن پافشاری می‌کند، گرفتن تضمین از آمریکا است که با روی کار آمدن دولت بعدی، این کشور از برجام خارج نشود؛ تضمینی که مقام‌های دولت بایدن آنرا رد کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، مورد دیگری که عبداللهیان در کنفرانس امنیتی مونیخ به آن اشاره کرد، مذاکراه مستقیم با آمریکا است.

این در حالیست که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی امروز گفت: مذاکرات وین از ابتدا میان ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپایی در جریان بوده و این مسیر بدون تغییر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. مذاکره با آمریکا بدلیل آنکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره‌کننده ما نیست.




حقیقتگو February 21, 2022 07:08 PM

مقامات حکومتی تازی طبق دستورشخص عبابردووش تازی تبارخامنه ای ضدایرانی وذات پلیدوفاسد نطفه اسلامی که دارند باید برای مردم ماتم نمایی کنند که ازبرجام هرآنچه به گنجینه خامنه ای وسپاه وآقازاده هاروان شود دلاری سهم تان نخواهد شد چه برسد به رفاه وارزانی کالاها وغیره برایتان دانسته باشیم به موهبت بایدن وضد مردم ایران واخوند پرست با برداشتن پنهانی تحریم ها صادرات نفتی وپتروشیمی وکالاهای غیرنفتی بشدت افزایش یافته است که نتیجه آن دستیابی حکومت تازی به میلیونها دلاردرروزبالغ میشود ولی سهم مردم ازاین دلارها صفرمطلق است بله اماده کردن مردم که بفکرهیچگونه موهبتی ازتوافق برجام دوم نباشید که هرانچه باشد به تازی ها وتازی تبارها و جنایتگران تعلق خواهد گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: