آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 اسفند ماه 1400 = 21-02 2022

ایدئولوژی‌ افراطی آقایان حتی بر فرزندانشان هم اثر نکرده

سایت رویداد 24 نوشت: ماجرا از تبریک روز مرد به پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی در دولت احمدی نژاد آغاز شد. سوال عمده این بود کسی که دستش در یک پرونده فساد بزرگ مالی بوده و از بیت المال ارتزاق کرده، چه صلاحیتی دارد که اینگونه برایش تبریک عمومی بنویسند.

با بالا گرفتن انتقادات، یک ورق دیگر از خانواده محمدعلی رامین رو شد و این بار پای صالحه رامین دختر خانواده نیز به میان آمد. صالحه رامین در خارج از کشور در زمینه مدلینگ فعالیت می‌کند و انتشار تصاویری از او انتقادها را این بار بیشتر کرد و حرف کلی این بود که فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها هم به آن نسخه‌ای که پدرانشان می‌پیچند، اعتنایی ندارند و راه خودشان را می‌روند.

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بود و اهالی رسانه که در آن سال‌ها فعالیت می‌کردند، به یاد دارند که در دوره تصدی او چه فضای محدود و تلخی بر روزنامه‌نگاران گذشت. او سرزده ار تحریریه‌ها بازدید می‌کرد تا ببیند در کدام تحریریه حجاب به سختی رعایت نمی‌شود!

پدرام ابراهیمی روزنامه‌نگار در توییتر خود نوشت «روزی محمدعلی رامین به تحریریه آمد و با داد و فریاد در اتاق‌ها را باز می‌کرد و می‌گفت دختران بی حجاب را کجا قایم کرده‌اید.»

خاطرات عمده خبرنگاران از محمدعلی رامین عمدتا مشابه مواردی از این دست هستند که در تمام آنها رامین تلاش می‌کرده محدودیت‌ها و کنترل خود را بر مطبوعات افزایش دهد. اما آنچنان که بر می‌آید ایده‌ای که به آن معتقد است حتی درباره فرزندانش نیز اثر نگذاشته است.

پیروی نکردن از ایدئولوژی‌های پدران، در بسیاری از خانواده‌ها مرسوم است و زیاد دیده شده فرزندان راهی جز راه پدر و مادر خود بروند، اما موضوع زمانی غیرقابل تحمل می‌شود که افرادی که حتی فرزندانشان اعتقادی به آنها ندارند، برای ۸۵ میلیون ایرانی نسخه و قانون می‌نویسند و اصرار دارند که مردم طبق خواسته آن‌ها رفتار کنند و اگر کسی غیر از این رفتار کند متهم خواهد شد.

نعیما طاهری دختر زهرا اشراقی و نوه آیت الله خمینی اکنون در کانادا زندگی می‌کند و شرایط زندگی او ارتباط و همخوانی چندانی با ایده‌های حمایت از مستضعفان ندارد.

سلوی کی‌نژاد دختر محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از دیگر نمونه‌هاست. در حالی که پدر در ایران زندگی را بر مردم تلخ کرده، دختر در خارج کشور به سبک زندگی غربی عکس‌هایی از خود منتشر می‌کند که پدر با بیانی آشفته و نسنجیده اعلام کرد عکس‌ها فتوشاپ بوده است! البته وقتی عکس‌های دیگری منتشر شد، پدر روزه سکوت گرفت. همان زمان مهدی صدرالساداتی روحانی اصولگرا درباره این عکس نوشت: «انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟

پدرام سلطانی از اعضای اتاق بازرگانی در یادداشتی نوشته «کسانی که زمانی جزء بنیانگذاران و بانیان انقلاب و جمهوری اسلامی بودند، اکنون حتی در مجاب کردن فرزندان و نوه‌های خود به ماندن در ایران و پذیرفتن سبک زندگی ایرانی–اسلامی در مانده‌اند.

سلطانی نوشته «کسانی به خارج رفته‌اند این فرصت را داشته‌اند که معنای انتخاب، اختیار، رواداری و آزادی را در آن جوامع از نزدیک درک کنند، همچنین کیفیت حکمرانی و خدمت رسانی دولت به مردم را در آن کشورها ببینند و با شرایط مشابه در ایران مقایسه کنند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: