آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 اسفند ماه 1400 = 21-02 2022

فیلم؛ یک هواپیمای جنگی داخل شهر تبریز سقوط کرد: کشته

یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد. این هواپیمای جنگی در بلوار منجم سقوط کرده است. (فیلم زیر)

این هواپیما از پایگاه دوم شکاری «شهید فکوری» متعلق به ارتش جمهوری اسلامی پرواز کرده بود و علت سقوط آن هنوز مشخص نیست.

تاکنون کشته شدن سه نفر شامل دو سرنشین هواپیما (صادق فلاحی و علیرضا حنیفه زاد)‌ و راننده خودرویی که هواپیما با آن برخورد کرده است تایید شده است.

خبرگزاری صداوسیما گزارش داد: این هواپیما صبح امروز دوشنبه، ۲ اسفندماه، در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز سقوط کرد.

مسئول روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز ضمن تایید این خبر اظهار کرد: یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ دقایقی قبل در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

وی ادامه داد: این هواپیما که دقایقی قبل در فراز آسمان تبریز پرواز می‌کرد، در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر کشتارگاه قدیمی تبریز سقوط کرده و فعلا در محل حادثه در حال بررسی سایر موارد هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تبریز گفته است که هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بود. دو نیروی هوانیروز و یک هم‌وطن در اتومبیل شخصی خود از فوتی‌ها هستند.





www.youtube.com/watch?v=crgnyxPBnYw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان February 21, 2022 09:03 AM

سهم نیروی هوایی ارتش ایران هواپیماهای فرسوده و قدیمی با فرماندهی عناصری وابسته و ولایت مدار
همچنین با کنار گذاردن علوم هوانوردی در استاندارد جهانی از سوی فرماندهان آن سبب تضعیف شدن قدرت هوایی کشور نیز شده اند
هواپیمای جنگنده شکاری F5 یکی از موفق ترین هواپیماهای جنگی آمریکایی بود که در دوران خود بی نظیر بود و از نیم قرن پیش در خدمت نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی ایران به خدمت گرفته شده بود اما پس از اشغال ایران توسط عوامل بیگانگان و براه اندازی جنگ هشت ساله F5 کارایی خود را بویژه در جنگ کاملا موفق به نمایش بگذارد و با گذشته نیم قرن در ایران هنوز قادر به مامورتهای محوله هستند
این بمعنای آن انست که انتخاب و خرید این نوع هواپیمای شکاری توسط شاهنشاه ایران که خودشان از خلبانان خلاق و چیره دست ارتش نیز هم محسوب میشدند کاری بود درست و فوق العاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: