آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اسفند ماه 1400 = 20-02 2022

مقام کارگری: کویت کارگران ایرانی را اخراج کرده است

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد، با اشاره به اینکه کویت یکی از مقاصد مهاجرتیکارگران استان چهارمحال و بختیاری بوده، گفته است: «کویت کارگران ایرانی را نمی‌پذیرد و آن‌هایی هم که مشغول به کار بودند را از کشور خود اخراج کرده است».

عدالله رئیسی به تعداد کارگران ایرانی اخراج شده اشاره نکرده است ولی گفته است بیکاری پنهان در این استان افزایش یافته و در صورت عدم حل مشکلات «شاهد بحران‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود».

بر اساس آخرین آمارهای دولتی نرخ بیکاری در این استان بیش از ۱۳ درصد است. آمارهای دولتی در این زمینه همواره محل تردید بوده است و برخی موسسه‌های مالی بین‌المللی نرخ واقعی بیکاری در ایران را حدود سه برابر آمار دولتی برآورد کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد همچنین با اشاره به اینکه تورم شدید باعث شده که کشاورزان از تامین هزینه‌های زندگی خود عاجر باشند، گفته است کشاوزان این استان مجبور شده‌اند به عنوان کارگر فصلی «به استان‌های جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، خوزستان یا چابهار مهاجرت» کنند تا بتواند مخارج زندگی را تامین کنند.

او همچنین گفته است بحران اشتغال باعث شده است که سن ازدواج در این استان از ۲۰ سال به ۳۴ سال برسد و آمار فروش مواد مخدر، سرقت و فساد افزایش یابد.

رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: