آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 بهمن ماه 1400 = 19-02 2022

دیپلمات ایرانی‌تبار آمریکایی به مماشات با رژیم ملاها متهم شد

سخنگوی کاخ سفید گفته: پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته در مذاکرات وین به دست آمده است و این پیشرفت‌ها ادامه دارد. اما تا زمانی که در مورد همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

سخنگوی کاخ سفید این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه اخیر حدود ۲۰۰ سناتور جمهوریخواه به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد.

در این نامه با هشدار علیه توافق هسته‌ای دیگری بدون تایید کنگره آمده است که هرگونه توافق با رژیم ایران به همان سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دولت اوباما دچار خواهد شد که در دولت ترامپ لغو شد.

در همین حال سناتور منندز، نماینده دمکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در گفتگویی با «حامیان کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، ایپک» گفت: به‌نظر او عدم توافق با رژیم ایران بهتر از یک توافق بد است و اگر مذاکرات به توافق منتهی نشود، متحدان اروپایی آمریکا به اجرای تحریم‌ها علیه رژیم ایران تشویق می‌شوند.

سناتور منندز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر با رژیم ایران امکانپذیر است و آیا نرسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است گفت: مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق منتهی شود.

تد کروز، سناتور جمهوریخواه تگزاس نیز طی سخنانی، نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین، و رامین طلوعی، معاون وزارت‌خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی را متهم کرد که در جریان شهادتِ تاییدیهٔ خود، به کنگره آمریکا درباره مقاصدشان برای مماشات با حکومت ایران دروغ گفته‌اند و کنگره را گمراه کرده‌اند.

واشنگتن فری‌بیکن نوشت، تد کروز سناتور جمهوریخواه تگزاس طی سخنانی گفت، نیکلاس برنز و رامین طلوعی در جریان استماع خود در کنگره در اواخر سال گذشته متعهد شده بودند که تحریم‌های رژیم ایران را بدون کم و کاست اجرا کنند و چین را در این باره تحت فشار قرار دهند. با این حال، از زمان انتصاب آنها در سال گذشته، فروش نفت رژیم ایران به چین به‌شدت افزایش یافته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: