آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 بهمن ماه 1400 = 16-02 2022

افشای فایل صوتی مافیای پاسداران و یادی از روح‌الله زم

یورونیوز در گزارشی با عنوان "برافتادن پرده با صداهای ماندگار" گفت: رسانه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران طی چهار سال گذشته تلاش کرده بودند تا به ویژه محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران را از هر گونه ایفای نقشی در فساد مالی ناشی از همکاری شهرداری تهران و سپاه پاسداران تبرئه کنند ولی انتشار یک فایل صوتی قدیمی بار دیگر نقش مقام‌های ارشد نظام جمهوری اسلامی در این پرونده را یادآوری کرد.

پدرام سلطانی، نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در واکنش به این فایل صوتی در پیامی توئیتری نوشتک سالی که ۸۰۰۰ میلیارد تومان را برداشتند در کل کشور ۳۳ هزار مدرسه فرسوده، کپری و تخریبی وجود داشت. کل این مدارس را می‌شد با ۵۰۰۰ میلیارد تومان در آن سال ساخت که کودکان این کشور زیر سقفهای مطمئن درس بخوانند. برای اینکه یادمان باشد این مبلغ چقدر هنگفت است…

روح‌الله زم که از او به عنوان نخستین فردی یاد می‌شود که تلاش کرد از طریق رسانه تحت مدیریت خود فساد در سپاه پاسداران را افشا کند، پس از ربوده و منتقل شدن به ایران از سوی سپاه پاسداران به «جاسوسی» به نفع سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه، «همکاری» با دولت «متخاصم» آمریکا و «مشارکت» در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده متهم و اعدام شد.

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران نیز که در افشای فساد در شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف نقش داشت، به اتهام قتل میترا استاد، همسر دومش در روز ۷ خرداد ۱۳۹۸ محاکمه و مجرم شناخته شد و در گذراندن دوران محکومیت شش سال و نیمه خود است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: