آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 بهمن ماه 1400 = 13-02 2022

تصمیم به ایجاد پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در خلیج فارس

میدل ایست نیوز به نقل از رسانه های اسرائیل گزارش داد که این کشور در اقدامی بی‌سابقه در روابط خود با کشورهای عربی، یک مقام عالیرتبه نظامی را در بحرین مستقر می‌کند.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که مقامات اسرائیل یک افسر عالیرتبه نیروی دریایی ارتش را برای اولین بار در یک کشور عربی مستقر می‌کنند.

این شبکه با بیان اینکه قرار است این مقام نظامی در ظرف چند هفته آینده به بحرین برود، افزود که این مساله در سفر اخیر «بنی گانتس» وزیر دفاع اسرائیل به بحرین مورد توافق قرار گرفت.

شبکه 13 اسرائیل یادآور شد که این افسر نیروی دریایی قرار است به طور دائم ماموریت خود را در بحرین آغاز کند و مسئولان رده بالای اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند که برخی دیگر از کشورهای شورای همکاری نیز در آینده در همین راه قدم بردارند.

برخی دیگر از رسانه‌های اسرائیلی هم اعلام کردند که یکی دیگر از اهداف و دلایل اصلی سفر گانتس به بحرین اختصاص یک بندر در این کشور به عنوان پایگاهی برای استقرار نیروی دریایی اسرائیل بوده است.

وزارت خارجه بحرین خبر را تایید کرد

وزارت خارجه بحرین ملحق شدن افسر ارشد ارتش اسرائیل به ارتش این کشور را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ملحق شدن یک افسر ارشد ارتش اسرائیل به ارتش این کشور تاکید کرد: آنچه در برخی رسانه‌های خارجی درباره ملحق شدن یک افسر اسرائیلی به ارتش بحرین منتشر شده است، در چارچوب اقدامات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: ماموریت این ائتلاف تامین آزادی دریانوردی در آب‌های سرزمینی منطقه، حفاظت از تجارت بین‌المللی و مقابله با تروریسم در منطقه است.

این بیانیه پس از آن صادر شده که رسانه‌های عبری گزارش دادند که اسرائیل در اقدامی بی‌سابقه در روابط خود با کشورهای عربی، یک مقام عالی رتبه نظامی را در بحرین مستقر می‌کند.

همچنین مسئولان رده بالای اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند که برخی دیگر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز در آینده در همین راه قدم بردارند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: