آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 بهمن ماه 1400 = 07-02 2022

تحریم مالی دانشگاه آمریکايی که موسویان را به کار گرفته؟

گروه “اتحاد علیه حکومت ایران" در نامه‌ای به دانشگاه پرینستون خواستار اخراج حسین موسویان شد.

به گزارش خبرآنلاین، مارک والاس مدیر اجرایی این اتحاد، سیاستمدار جمهوریخواه و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل طی نامه‌ ای به رئیس دانشگاه پرینستون، وی را تهدید کرد که درصورت عدم اخراج موسویان، از تمام دولت و تمام موسسات حقوقی و حقیقی آمریکا خواھد خواست که این دانشگاه را تحریم مالی کنند.

نشریه آمریکايی فری بیکن پیش تر در گزارشی از کارزاری گسترده در این کشور برای اخراج موسویان از دانشگاه های آمریکا به دلیل حمایت از قاسم سلیمانی خبر داده بود.

این نشریه نوشت: باتوجه به اینکه سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی امریکا گزارش داده اند که رژیم تهران بدنبال تشکل گروه تروریستی در داخل امریکاست، هیچ جایی در دانشگاه پرینستون و دانشگاههای دیگر امریکا برای حضور موسویان نباید وجود داشته باشد.

یک عضو اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسی ها گفت: اشتغال موسویان در هر دانشگاه امریکایی خطرناک‌است.

موسویان در مستندی که درباره قاسم سلیمانی ساخته شده است، مدعی شد پس از کشته شدن سلیمانی، همسر برایان هوک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران، از شدت نگرانی برای همسرش دچار لرزش شده بود.

کنت وینستین، از پژوهشگران موسسه هادسون با انتشار توییتی در حساب کاربری خود اظهارات موسویان را شرمی ابدی برای دانشگاه پرینستون توصیف کرد و نوشت این دانشگاه با یک دشمن آمریکا که درباره تهدید خانواده یک خدمتگزار آمریکایی رجزخوانی می‌کند، به عنوان پژوهشگر همکاری می‌کند.

ژیائو وانگ، استاد پیشین دانشگاه پرینستون که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شده بود نیز در شکایت از دانشگاه پرینستون در محاکم قضایی امریکا، اظهار کرد که دانشگاه پرینستون عوامل حکومت ایران را بکار گرفته که نمونه بارز آن موسویان است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: