آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 دی ماه 1400 = 07-01 2022

من هم شمعی روشن خواهم کرد؛ نه می بخشیم، نه..+فیلم

در آستانه دومین سالگرد شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، گروهی از فعالان مدنی، هنرمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، به اشکال مختلف با خانواده‌های سرنشینان این هواپیما همدردی کردند و یاد کشته‌شدگان را گرامی داشتند.

موج اخیر همدردی با بازماندگان و همچنین گرامیداشت یاد قربانیان، از حدود یک هفته پیش با استفاده از هشتگ "من_هم_شمعی_روشن_خواهم_کرد" در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام آغاز شد.

این هشتگ خیلی زود با استقبال گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. در یکی از آخرین پیام‌ها در این ارتباط، ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری که در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ کشته شد، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام با خانواده‌های بازماندگان ابراز همدردی کرد.

وی گفت: ما زخم خورده ایم، همگی از یک حکومت سفاک، خودکامه و دیکتاتور به معنای واقعی، جنایت پیشه و وحشی آسیب دیده ایم، برای مطالبه حقوق انسانی خود همچنان پایدار و استواریم، ما دادخواهیم، کنارهم می مانیم و باهم و یک صدا حق خود را فریاد میزنیم، نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم....

پیشتر بنیاد ستار بهشتی که توسط مادر او راه‌اندازی شده، محمد آقاسلطان (برادر ندا آقاسلطان) و سعید افکاری (برادر نوید افکاری) نیز با هشتگ "من هم شمعی روشن خواهم کرد" با بازماندگان همدردی کرده بودند.

گلشیفته فراهانی، محمد رسول‌اف و شاهین نجفی نیز از جمله هنرمندانی هستند که با این هشتگ همراهی کرده‌اند.

فیلم زیر: لعنت بر شما، نفرین بر شما، شرم بر شما

از توییتر بابا میرزا

حامد اسماعیلیون رو از سال‌ها قبل در فیس‌بوک دنبال می‌کردم. از روزمره نویسی‌هاش راجع به مهاجرت، از برف‌های سنگین هانور تا سختی‌های یک تازه مهاجرت کرده. از عشق کردن با بزرگ شدن دخترش؛ حامد شدن برام امید بود، آرزو بود. همه رو در یک لحظه سوزوندین.
امیدوارم تک‌تک سلول‌های بدنتون بسوزن...




www.youtube.com/watch?v=xgSDHm-LL2c

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: