آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 دی ماه 1400 = 06-01 2022

نگرانی از کشیده شدن اعتراضات قزاقستان به تاجیکستان

وزارت امور خارجه تاجیکستان با پخش یک بیانیه از اقدامات دولت قزاقستان برای عادی سازی اوضاع این کشور حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: تاجیکستان با نگرانی عمیق تحولات کشور برادر قزاقستان را دنبال می‌کند. موارد خشونت علیه غیرنظامیان و نمایندگان نیروهای اجرای قانون، تصرف نهادهای دولتی و سرقت و غارت موجب تاسف جدی می باشد.

به ویژه این موضوع به طور خاص نگرانی به بار آورده است که تجمعات اعتراضی بدون کسب مجوز منجر به ظهور گروه‌های مسلح غیرقانونی شد که در نهایت سلاح‌های مرگبار و تجهیزات ویژه در اختیار آنها قرار گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده است که «مطمئنا مردم خردمند قزاقستان و رهبری این کشور از طریق گفتگو در اسرع زمان موفق به پایان دادن به اعمال خشونت آمیز خواند شد».

وزارت امور خارجه تاجیکستان با اشاره به دوستی چندقرنی و اصل مشارکت استراتژیک، از تلاش های قزاقستان برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور حمایت کرده است.

تاجیکستان ضمن پایبندی به تعهدات هم پیمانی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، قصد شرکت عملیات جمعی حفظ صلح به منظور کمک به قزاقستان جهت از بین بردن تهدیدات موجود را دارد.



حقیقتگو January 6, 2022 08:08 PM

چرا وبه چه دلیل قیمت گازدرقزاقستان که دارای منابع بیکران نفتی و گازاست چنان افزایش یافته است که به تظاهرات مردم قزقستان انجامیده است ؟ روس ها صاحب منابع قزقستان هستند و قیمت گازرا افزایش داده اند وهمچنین روس ها برای بالابردن قیمت گازصادرتی شان به اروپا درزمستان امسال میزان گازصادراتی شان به اروپا کم کرده اند واین موجب افزایش بیش از30درصدی گازدرآلمان شده است بدلیل آنکه حکومت قزاقستان دست نشانده روسیه است ازترس تبیه شده اراربابش درکاخ کرملین نمی تواند و اجازه ندارد که دلیل گران شدن گازوسوخت را با مردم قزقستان درمیان بگذارد برای اینکه حکومت دست نشانده روسیه درقزقستان سقوط نکند نظامیون روسی به درون قزقستان یورش آوردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: