آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

پیشنهاد رژیم ایران که باعث خشم ​قدرت‌های غربی شد

رژیم ایران پیشنهاد کرد پیش نویس سند درباره توافق برجام به طور اساسی تغییر کند

نماینده روسیه در مذاکرات وین به خبرنگاران اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین در مورد احیای برجام، پیشنهاد تغییر اساسی پیش نویس سند هسته ای را مطرح کرد و این امر واکنش شدید کشورهای غربی را برانگیخت.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این رابطه گفت: تا آنجا که من متوجه شدم، شرکای غربی ما عمیقاً تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفتند که طرف ایرانی یک بازنگری بسیار محسوس و قابل توجه را برای ایجاد تغییرات اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای که در شش دور قبلی مورد توافق قرار گرفت، پیشنهاد کرد. به نظر آنها (شرکای غربی) این رویکرد بیش از حد رادیکال بود - از این رو چنین واکنش دردناکی رخ داد".

سایت آمریکايی پولیتکو نوشت: برخی خواسته‌های تیم جدید رژیم ایران در وین با برجام مغایر است و برخی دیگر نیز فراتر از مفاد نوافق برجام است. در این دور از مذاکرات، تهران خواستار تغییرات گسترده در این توافق شد. خواسته‌هایی که مذاکره‌کنندگان اروپایی آن را غیرواقعی خواندند.

پولیتکو با اشاره به پایان بی‌نتیجه دور هفتم مذاکرات وین نوشت: زمانی که مذاکره‌کنندگان، کاخ کوبورگ در وین را ترک کردند، دیپلماتها به این فکر افتادند که آیا ماهها مذاکرات برای احیای توافق برجام به‌زودی و برای همیشه به پایان می‌رسد یا خیر، حال و هوای غم‌انگیزی حاکم بود...

یک کارشناس مسائل بین الملل گفته برای مذاکره و توافق دو طرف باید انعطاف از خود نشان دهند که نه در تیم کنونی مذاکرات ایران و نه در طرف غربی در این مرحله ما شاهد انعطافی نیستیم.




حقیقتگو December 4, 2021 05:50 PM

بدون شک وشبهی به تاخیرافتادن مذاکرات برجام وهمزمان غنی کردن اورانیوم هرچه بیشتر واجازه ندادن به نظارت سازمان انرژی اتمی به دستورشخص پوتین بوده است که غربی ها را واداربه تغییر اساسی درپیش نویس سند توافق برجام کند این تغییراساسی برطبق منافع روسیه وبرداشتن تمامی تحریم ها وتام الختیارکردن حکومت تازی دربمب اتم سازی وموشک وپهپادسازی وغیره خواهد بود روسیه بدرستی واقف است که غربی این چنین توافقی را نخواهند پذیرفت و اکثریت تحریمها برجا خواهد ماند درنتیجه حکومت تازی چاره نخواهد داشت که نفت ایران را به روس ها برای فروش وانهم درمقابل چندرغازی واگذارکند چینی ها هم ازادامه تحریم ها خوشبخت خواهند شد که نفت مفت ایران را با کالاهای بنچلشان تبادل کنند سپاه وآقازاده ها هم که سالهای سال ازمرحمت تحریم ها میلیاردها دلارنصیب شان شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: