آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1400 = 21-11 2021

گزارش خبرگزاری فرانسه از حمله به دفتر آخوند قاتل

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اقدام به آتش کشیدن دفتر آخوند حسن نوروزی قاتل جوانان معترض در آبان۹۸ نوشت: رسانه‌های محلی گزارش دادند مهاجمان ناشناس تابلوی دفتر یک عضو مجلس افراطی رژیم ایران را که اظهارات اخیر وی در مورد اعتراضات ضد حکومتی سال۲۰۱۹ باعث خشم کاربران شبکه های اجتماعی شد به آتش کشیدند.

خبرگزاری فارس با بیان این‌که مهاجمان ناشناس بودند، نوشت: «ورودی دفتر حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم (در جنوب تهران) عصر جمعه به آتش کشیده شد.»

خبرگزاری فرانسه افزود: تظاهر کنندگان در نوامبر ۲۰۱۹ پس از افزایش غیرمنتظره قیمت سوخت در سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند، این اعتراض ها در یک دهه اخیر به‌عنوان پر سر و صداترین تظاهرات عمومی در ایران به‌وقوع پیوست.

پمپ بنزینها سوزانده شدند، ایستگاه‌های پلیس مورد حمله قرار گرفتند و مغازه‌ها قبل از ورود نیروهای امنیتی در میان قطعی تقریباً کامل اینترنت، غارت شدند.

نوروزی در مصاحبه‌ ای که هفته گذشته منتشر شد گفته بود "من یکی از کسانی بودم که به مردم تیراندازی کردم. ما تیراندازی کردیم. چه کسی جرأت دارد امروز ما را محاکمه کند؟".

اظهارات او در پاسخ به یک "محاکمه" نمادین چهار روزه بود که فعالان و مخالفان رژیم ایران در خارج از کشور در لندن برگزار کردند.

نوروزی روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فارس در باره اظهارات هفته گذشته خود گفت: در حال انجام کار بودیم که موبایل من زنگ خورد، خبرنگاری درباره دادگاه ۹۸ که در لندن برگزار می‌شود، سوال کرد و گفت نظرتان را بگویید، من خبر نداشتم نمی‌دانستم چنین چیزی در لندن است، فکر کردم دارد مسخره می‌کند، در مورد آدم‌کشی آبان ۹۸، گفتم چه کسی کشته؟ چه کشته؟! کجا کشتند؟ کسانی که به رهبر ما توهین می‌کنند در لندن دفتر دارند و کار می‌کنند، گاهی سفارت ما را اشغال می‌کنند، خوب اگر اینطور باشد ما هم پس همان آدم‌کش هستیم! اگر بنا باشد لندن باشد، بعد هم احساس کردم این‌ها به نحوی شبکه‌های معاند و منافقین هستند و بعد گفتم شوخی کردم و قطع کرد!

وی افزود: ببنده انقلابی هستم یعنی طرفدار و وفادارِ نظام اسلامی هستم و از نظام دفاع می‌کنم. ما باید از این به بعد یک مقدار حواس‌مان جمع باشد که با افرادی که به‌عنوان خبرنگار فیک می‌آیند و خودشان را به‌عنوان خبرنگار معرفی می‌کنند و کسانی که می‌خواهند از انقلاب انتقام بگیرند یا کسانی که می‌خواهند آرامشی که بعد از ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی بر ایران حاکم شده است را بهم بزنند و حالت آنارشیسم در ایران ایجاد کنند، باید حواس ما خیلی جمع باشد، متاسفانه کار زیاد این مشکل را دارد که ما در حال پاسخگویی به مردم، من سعی می‌کنم موبایلم را خودم جواب بدهم که مردم بین خودشان و نماینده خودشان فاصله نبینند، این اشتباه خاصِ استراتژیک بود که باید وقتی نماینده دارد با مردم صحبت می‌کند و پاسخ نامه را می‌دهد دیگر گوشی را جواب ندهد و اگر او ناراحت شود بهتر از این است که یک کشور با این نوع مصاحبه‌ها ناراحت شوند؛ لذا این مسائل رخ داد و حواس ما باید خیلی جمع باشد....



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: