آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 آبان ماه 1400 = 15-11 2021

بازداشت دو عضو حزب‌ الله پیش از عملیات در کلمبیا

دولت کلمبیا می‌گوید که دو مأمور حزب‌الله لبنان را پیش از آن که مرتکب "اعمال جنایتکارانه" شوند دستگیر و از کشور اخراج کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر دفاع کلمبیا، "دییگو مولانو"، با اظهار این مطلب در مصاحبه با نشریۀ "ال تیمپو" افزوده است که دولت بوگوتا "دو ماه پیش طی عملیاتی دو مأمور جنایتکار حزب‌الله را که قصد ارتکاب جنایت در کلمبیا را داشتند دستگیر و از این کشور اخراج کرد."

وزیر دفاع کلمبیا توضیحی دربارۀ طرح و اقدام "جنایتکارانۀ حزب‌الله" نداده است. اما، روزنامۀ "ال تیمپو" به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی کلمبیا نوشته است که حزب الله لبنان کوچکترین فعالیت‌های دیپلمات‌ها و بازرگانان آمریکایی و اسرائیلی در کلمبیا را تحت نظر داشته است.

وزیر دفاع کلمبیا سپس با اشاره به مناسبات و همکاری‌های حزب‌الله لبنان با قاچاقچیان مواد مخدر و گروه های تروریستی در ونزوئلا گفته است که این گروه شبه نظامی وابسته به حکومت ایران می‌تواند امنیت ملی کلمبیا را به خطر بیندازد.

در هشتم نوامبر گذشته، وزیر دفاع کلمبیا در جریان سفر رسمی اش به اسرائیل به همراه رئیس جمهوری کلمبیا، ایوان دوک، از حکومت ایران و حزب الله لبنان به عنوان دشمنان مشترک اسرائیل و کلمبیا یاد کرد که به گفتۀ او هم علیه اسرائیل اقدام می‌کنند هم از حکومت ونزوئلا پشتیبانی.

کلمبیا و اسرائیل به عنوان متحدان آمریکا در خاورمیانه و آمریکای لاتین حکومت ونزوئلا را به تبانی و همکاری با حزب‌الله لبنان متهم کرده و می‌کوشند آن را منزوی کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: