آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 آبان ماه 1400 = 14-11 2021

بسیاری از کارآفرینان بزرگ ​درحال خروج از ایران هستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: به دلیل شرایط حاکم بر کشور بسیاری از فعالان بخش خصوصی از کشور خارج شده‌اند یا درحال خروج هستند.

به گزارش ایلنا، مهراد عباد گفت: موضوع روابط بین‌الملل و تحریم‌های خارجی، مهم‌ترین مسئله است و همه مسائل را تحت تاثیر خود قرار داده است. اصلاح روابط خود با دنیا و بهبود این روابط می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چراکه متعاقب آن می‌توانیم موارد دیگری مانند سرمایه‌گذاری خارجی را هم داشته باشیم. ما برای رشد اقتصادی نیاز زیادی به سرمایه‌گذاری خارجی داریم که بهبود روابط بین‌المللی می‌تواند در این حوزه کمک کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل شرایط حاکم بر کشور بسیاری از فعالان بخش خصوصی از کشور خارج شده‌اند یا درحال خروج هستند. اینها کارآفرینان بزرگی بودند که می‌توانستند به رشد ما کمک کنند. باید تمهیداتی اندیشیده شود که این افراد بازگردند و در کشور سرمایه‌گذاری کنند. مسلما ما به سرمایه‌گذاری برای رشد نیاز داریم.

وی گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است که با خروج آنها نیروی انسانی کم‌کیفیت‌تری روی کار قرار می‌گیرند و این به ضرر کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رفع محدودیت‌های بین‌المللی در کنترل تورم نقش اساسی‌ دارند چراکه قدرت خرید مردم با سیر افزایشی تورم در حال کاهش است. بخشی از تورم هم به علت کسری بودجه دولت است. تورم باعث می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی به منابع بیشتری برای حفظ فعالیت خود نیاز داشته باشند که این موضوع بنگاه‌های اقتصادی را با مشکل جدی مواجه می‌کند. باید جلوی این تورم افسارگسیخته در کشور گرفته شود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: