آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 آبان ماه 1400 = 05-11 2021

ایران؛ حق با سخنگوی گروگان‌گیران سفارت آمریکا است!

معصومه ابتکار، سخنگوی گروگانگیرانی که در سال ۱۳۵۸ سفارت آمریکا در تهران را اسغال کردند در سالگرد این واقعه گفته است: «تسخیر سفارت آمریکا هزینه داشته، ولی فوایدش خیلی بیشتر بوده است!».

در واکنش به این اظهارات، اكبر اعلمي «نماینده سابق مجلس» در یادداشتی نوشت:

حق با خانم ابتکار است، زیرا گرچه در اثر اشغال سفارت آمریکا و خصمانه شدن روابط میان دو کشور، ملت ایران تاکنون به گروگان آمریکایی‌ها درآمده و سبب تباه شدن بهترین فرصت‌ها و عقب ماندن کشورمان از غافله رشد و توسعه اقتصادی و همچنین ۴دهه خصومت ورزی و تحمیل تحریم‌های اقتصادی و صرف هزاران میلیارد دلار برای خنثی‌سازی دشمنی‌ها و تبدیل شدن پول ملی کشورمان به بی‌ارزش‌ترین پولهای دنیا، گسترش فقر و اعتیاد و بیکاری و دهها پیامد دیگر شد، اما در عوض فوایدش برای اشغال‌کنندگانی مانند خانم ابتکار بسیار زیاد بود و باعث شد آنها حتی تا سطح معاونت ریاست جمهوری هم ارتقاء شغلی یابند!

بهارنیوز هم نوشت: بنا به باور خانم ابتکار هزینه هایی که ایران در چهل سال اخیر برای این اقدام داده است به فوائد آن که به گفته ابتکار، ناکام گذاردن کودتای احتمالی است می ارزیده است. این هزینه‌ها آن قدر متنوع و متعدد است که فکر کردن به آنها هم آزارنده است تا چه رسد مباهات به آنها. اکنون همه می دانند که فوائد اشغال سفارت آمریکا در تهران بیش از همه برای شوروی بوده است که توانست بذر عداوتی طولانی را میان ایران و آمریکا بکارد که پایانی بر آن متصور نیست.

از اتحاد شوروی که بگذریم فایده اشغال سفارت آمریکا در اشتغال اشغالگران نیمه دانشجو در مناصب بالای نظام جمهوری اسلامی طی چهل سال اخیر بوده است. جوانان نیم تحصیل کرده ای چون معصومه ابتکار به لطف همین اشغالگری توانستند برای خود اشتغال زایی کنند. اگر ملت به جنگ گرفتار شد و جوانانش کشته شدند مهم نیست! اگر آمریکا ایران را تحریم کرد مهم نیست! اگر در تمام دنیا تصویر قانون شکن از ایران جا افتاد مهم نیست!

فایده اشغال سفارت آمریکا تنها در این بود که قاعده و پایه ای برای اشتغال شماها شد. آیا ملت باید اکنون از شما تشکر کند که چهل سال عداوت بی ثمر با تنها ابرقدرت جهان را بر او تحمیل کردید و شر این ابرقدرت را برای ملت خود خریدید؟!





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: