آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 شهریور ماه 1400 = 03-09 2021

امیرنشین خلافتی قطر شده دلال تروریست‌های طالبان

معاون وزیر خارجه قطر امروز با بیان اینکه کنار گذاشتن کامل طالبان در این شرایط هیچ فایده ای ندارد، خواستار بهره برداری از سیاست پراگماتیکی شد که این جنبش اخیرا از خود نشان داده است.

به گزارش ایسنا، لولوه بنت راشد، معاون وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" درمورد طالبان گفت، گفتگوی سازنده و فرآیند اعتمادسازی بسیار مهم است اینکه از سیاست پراگماتیکی که طالبان تا الان نشان داده، بهره برداری شود. طالبان به جامعه بین الملل نیاز دارد و باید از این مساله بهره برداری شود.

بنت راشد گفت: تغییر ایدئولوژی طالبان در صورتی که اتفاق بیفتد ممکن است سالها و دهه ها زمان ببرد اما هدف عملی و روشن ما باید هدایت رفتار عمومی آنها باشد. ما نباید به رفتار آنها در محافل خصوصی خود توجه کنیم بلکه باید محیط عمومی طالبان، رفتار عمومی آنها و منافع کل ملت افغانستان برای ما مهم باشد.

ایندیپندنت در این باره نوشت: دولت قطر، مشوق تعامل با حاکمیت طالبان است. وزیر خارجه این امیرنشین می‌گوید: اگر ما برای این تعامل شرط و شروط بگذاریم، یک خلاء ایجاد می شود، چه کسی این خلاء را پر خواهد کرد؟ به باور ما، بدون تعامل نمی‌توانیم به پیشرفتی واقعی در زمینه های امنیتی و اقتصادی- اجتماعی دست یابیم. کشورهای مختلف جهان، بطور گسترده‌ای به این فراخوان، روی خوش نشان داده‌اند، از لندن گرفته تا مسکو، تهران، پکن، واشنگتن، ریاض و آنکارا!!

امیرنشین خلافتی و دیکتاتوری «قطر» به دلیل برخورداری از ثروت عظیم نفت و گاز، بزرگترین منبع تغذیه و حامی مالی و رسانه‌ای «شبکه تلویزیونی الجزیره» از تروریست‌های اسلام‌گرای سلفی محسوب می‌شود. حقوق و منابع مالی طالبان توسط قطر تامین می‌شود و سران تروریست‌ها که در دوحه ساکن بوده و هستند دستور انفجارهای انتحاری در مدارس و بازارها را صادر می‌کنند! جالب‌تر اینکه بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه، در قطر است!



کامران فرزان September 3, 2021 02:19 PM

قطر تحت قیمومیت انگلستان است و اهداف این دولت فخیمه را اجرا میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: