آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 شهریور ماه 1400 = 25-08 2021

پس لرزه‌های انتشار تصاویر بیرون آمده از زندن اوین+فیلم

چهار روز پس از انتشار تصاویر برخی دوربین های هک شده در زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی که تنها گوشه‌ ای از رفتار دردناک و ضدانسانی مأموران خامنه‌ای را با زندانیان بی‌دفاع نشان می‌دهد و به‌دنبال اذعان و قبول مسئولیت و عذرخواهی رئیس جنایتکار سازمان زندانهای رژیم، جانوری به نام حاجی محمدی برای دربردن خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای، دیگر مهره‌ها و کارگزاران حکومتی با ابراز وحشت به صحنه آمدند. برخی از هک شدن امنیتی‌ترین زندان نظام ابراز وحشت کرده‌اند و عده‌ ای هم برملا شدن این تصاویر را کار دشمنان نظام دانسته و به دادگاه حمید نوری در سوئد مربوط دانسته‌اند.

یک مجری تلویزیون جمهوری اسلامی شب گذشته در برنامه ای به فیلم های تکاندهنده منتشر شده از زندان اوین واکنش نشان داد و گفت: با وجود بازدیدهای سرزده معلوم شد در مراکزی که مردم دسترسی ندارند چه اتفاقات دردناکی می‌‌افتد. کسی که زندانی است توان دفاع از خود را ندارد و اینجا باید اخلاق انسانی و اسلامی را نشان داد...

روزنامه جمهوری اسلامی هم در این باره نوشته است، این فیلم‌ها که در واقعی بودن آن‌ها شکی نیست حاوی صحنه‌هایی دلخراش از آزار و ضرب و شتم بی‌رحمانه یک زندانی توسط مأمورین انتظامی و حتی اقدام به خودکشی فرد دیگری است.

این روزنامه که به حاکمیت جمهوری اسلامی نزدیک است، نوشت: افکار عمومی باید بداند در زندان‌ها چه می‌گذرد و این همه خشونت برای چیست؟ و در اسرع وقت مسئولان اوین و زندانبان‌های خاطی مورد پیگرد قرار گیرند تا نظام بیشتر از این در تیررس اهداف مخالفان قرار نگیرد.

روزنامه شرق هم نوشت: با انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته بازداشتگاه اوین، کشور در شوک عجیبی فرو رفته است. این تصاویر در معروف‌ترین بازداشتگاه ایران در شمال پایتخت که به دلیل حضور متهمان سیاسی بار‌ها نامش در اخبار برده شده و با حضور محکومان دانه‌درشت اقتصادی و داشتن امکاناتی، چون استخر و زورخانه و... به زندانی لاکچری شهرت یافته، نگرانی‌ها از وضعیت سایر زندان‌ها در سراسر کشور را تشدید کرده است. خشونت جاری در تصاویر که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. همچنین فیلم‌های منتشرشده از بخش‌های مختلف بازداشتگاه از تبعیض آشکار میان محل نگهداری زندانیان عادی با افراد دارای نفوذ است که همین امر هم خشم افکار عمومی را به دنبال داشته است.

جامعه دیگر عذرخواهی‌های نمادین را نمی‌پذیرد

عباس تدین، وکیل دادگستری در گفتگو با ایسنا، درباره تصاویری که از زندان اوین پخش شده و عذرخواهی رئیس سازمان زندان‌ها گفت: جامعه دیگر عذرخواهی‌های نمادین را نمی‌پذیرد و برخورد عملی با خاطیان و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را خواستار است.

فیلم زیر: تصویر محمد نوری زاد با صورت زخمی در زندان اوین

ا




www.youtube.com/watch?v=ekGWqUCUcno

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اسمال در نیویرک August 25, 2021 07:21 PM

سرباز وظیفه بچه زواری چنان زندانی بی دفاع را کتک میزد انگار به مادرش چه و چه و چه کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


عدالت (فساد) علی !!! August 26, 2021 04:48 AM

جالب اینجاست که این تصاویر هک شده، درست مصادف با روی کار آمدن دولت رئیسی جنایتکار و شروع به کار کردن کابینهٔ او انجام گرفته

«دو فرضیهٔ احتمالی» در این قضیه هک کردن وجود دارند:
• یا مافیاهای اسلامی و رقبای سیاسی رئیسی ( تیم احمدی نژاد، لاریجانی ها و دیگر استمرار طلبان) در افشای این ویدئوها برای انتقام گیری از رئیسی، سپاه و سیدعلی ضحاک، در انتشار این ویدئوها نقش موثر و کلیدی بعهده داشته اند!
• و یا دولت (و یا دول) خارجی با تکنولوژی های پیشرفتهٔ خود، به سیستم های حفاظتی و امنیتی زندان اوین رخنه کرده و با ماهها زیر نظر داشتن عملیات زندان، قادر به استخراج اطلاعات گرانبهایی شده اند که امروز مردم ایران و جهان را از دیدن آنها مات و مبهوت شده اند

از بین این دو، «دومین فرضیه» احتمال آن بیشتر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: