آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 مرداد ماه 1400 = 31-07 2021

فیلم؛ ادامه تجمعات اعتراضی در تهران: وقتش حالاست

گزارش‌ها حاکی از ادامه برگزاری تجمعات اعتراضی در پایتخت این بار در چهار راه ولیعصر و محوطه تئاتر شهر تهران است. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از شهروندان عصر شنبه ۹ مردادماه با تجمع در چهار راه ولیعصر و تئاتر شهر تهران شعارهای تند علیه جمهوری اسلامی سر داده‌اند.

فیلم زیر نشان می‌دهد که تجمع مقابل تئاتر شهر تهران به خشونت کشیده شده است. تصاویر نشان می‌دهد که شماری از تجمع‌کنندگان فریاد می‌زنند "مرگ بر جمهوری اسلامی" و پس از شنیدن صدای شلیک از دست ماموران امنیتی فرار می‌کنند.

گزارش خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۹ مردادماه، گروهی از هنرمندان و شهروندان به دنبال انتشار یک فراخوان در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور، در تئاتر شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. شهروندان معترض در جریان این تجمع شعارهایی در حمایت از خوزستان و در اعتراض به شرایط کنونی کشور، و پس از ورود نیروهای نظامی شعارهایی علیه سیدعلی خامنه ای و جمهوری اسلامی سر دادند. این تجمعات با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد. در یکی از ویدئوهای دریافتی هرانا، صدای شلیک به گوش می رسد. گفته می شود در خیابان های منتهی به پارک دانشجو، نیروی انتظامی اقدام به بازداشت تعدادی از شهروندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰، شماری از هنرمندان و شهروندان در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور، در تئاتر شهر تهران، دست به اعتراض و تجمع زدند.

شهروندان معترض در جریان این تجمع ضمن خواندن سرود “یار دبستانی” شعارهایی از جمله “نیروی انتظامی، حمایت، حمایت”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر جمهوری اسلامی”، کشور آب ندارد،‌ فشار ادامه دارد”، “خوزستان تا تهران، اتحاد، اتحاد”، “مرگ بر دیکتاتور”، “آبان فرزند ندارد، خوزستان آب ندارد”، “ایرانی میمیرد ذلت نمیپذیرد” سر دادند.

در یکی از ویدئوهایی که به دست هرانا رسیده است صدای تیراندازی و یا شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای نظامی به گوش می رسد. هرچند هرانا قادر به تائید نوع شلیک صورت گرفته نیست با این حال یکی از شهروندان حاضر در این تجمع به هرانا گفته که “نیروهای امنیتی جهت متفرق کردن شهروندان در میان جمعیت گاز اشک آور پرتاب کردند.”

همزمان یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با هرانا از بازداشت شماری از شهروندان در جریان این تجمع در اطراف پارک دانشجو توسط نیروهای امنیتی خبر داده است. تاکنون از هویت و تعداد افراد بازداشت شده اطلاعی در دست نیست و تحت بررسی قرار دارد.

تجمع شهروندان معترض به دنبال انتشار یک فراخوان توسط هنرمندان صورت گرفته است. در فراخوان مذکور تحت عنوان “وقتش حالاست” از شهروندان خواسته شده بود که در تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و در اعتراض به شرایط کنونی کشور در مقابل تئاتر شهر حاضر شوند.





www.youtube.com/watch?v=IRMH0oPGXdI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: