آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 آبان ماه 1398 = 29-10 2019

بانوان داور از شرکت در لیگ برتر محرومند

داوران زن فوتبال ایران نسبت به عدم دریافت حقوق ماهیانه از فدراسیون فوتبال اعتراض کردند . فدراسیون حقوق داوران ادعا می کند که حقوق این داوران واریز شده است، ولی در همان حال، داوران زن . از شرکت در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران محروم گردیده اند .

به گفته برخی منابع خبری برخی از این داوران در رویدادهای بین‌المللی از جمله جام ملت‌های زنان آسیا نیز قضاوت کرده‌اند.

سرور ساعدی داور فوتبال زنان گفت: “۲۲ هفته داوری کردیم و باید ۲۲ هفته حق قضاوت ما را پرداخت کنند اما یک فصل گذشته و هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است .

به گزارش خبرگزاری ایرنا ،ارقام در نظر گرفته شده برای داوران زن در لیگ برتر از پایین‌ترین دستمزدها در کل ساختار فوتبال ایران “شامل بازیکنان، کادر مربی‌گری، اجرایی، سرپرستان و داوران” است.

در این گزارش آمده است دستمزد در نظر گرفته شده داور وسط ۱۲۰ هزار تومان. کمک‌ها نفری ۸۰ هزار تومان و داور چهارم ۴۰ هزار تومان. اما پرداخت همین مبالغ ناچیز نیز یک فصل کامل به تأخیر افتاد ه است .

علی خسروی کارشناس داوری صداوسیما گفت: آنان حتی لباس داوری، هزینه رفت و برگشت، همچنین پوشش زمستانی را هم دریافت نکرده‌اند.

انعکاس موضوع در رسانه‌ها باعث شد فدراسیون حقوق داوران را واریز کند اما بلافاصله رأی به محرومیت‌شان داد.

ایرنا در ادامه نوشته است که فدراسیون فوتبال در صورت ادامه اعتراضات داوران زن ، با فیفا نامه‌نگاری خواهد کرد تا نام این داوران را از فهرست بین‌المللی سال ۲۰۲۰ خارج کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: