آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 شهریور ماه 1398 = 28-08 2019

خسارت صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفته است: «صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به ایران خسارت می‌زند». به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، او همچنین درباره فساد در صنعت خودروسازی گفته است: «فساد گسترده در صنعت خودروسازی موضوعی غیرقابل‌انکار است. صرف برکناری یک مدیرعامل خودروسازی و بازداشت او کفایت نمی‌کند.»

بهرام پارسایی همچنین خسارت صنعت خودروسازی به ایران را با تلفات یک جنگ برابر دانسته و گفته است: «ما شاهد آمار تلفات سالانه ۱۷ هزار نفری ناشی از تصادفات خودرو هستیم. برخی می‌گویند آمار بالای تلفات ناشی از تصادفات به خطای رانندگی بر می‌گردد اما اگر خودرو ایمن باشد با ۱۰۰ درصد خطای رانندگی هم از جان سرنشین محافظت می‌کند.»


چرا پول مردم را به سوریه و روسیه می‌ برید؟

نماینده همدان، خطاب به وزارتخانه‌ها گفت: ما حاضریم با هرکدام از وزارتخانه‌ها که در زمینه پرونده‌های مفاسد اقتصادی حرفی دارند مانند گمرک که اعلام کرده بود ما در این رابطه حرف داریم با سند و مدرک صحبت کنیم.

خجسته درباره خودروسازان گفت: درباره خودروسازان و فجایعی که ایجاد کردند باید بگویم این‌ها ۳۰ هزار میلیارد به بانک‌ها بدهی دارند، ۲۰ هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند، ۱۳‌هزار میلیارد پول از مردم کجا رفته است؟! آیا به غیر از شرکت‌های اقماری با واسطه انجام شده است؟ یا اینکه در آفریقا، سوریه، روسیه سنگال و بلاروس سرمایه گذاری شده است؟! چرا اموال مردم را اینطرف و آنطرف می‌برید؟


افشاگری تکاندهنده احمد توکلی درباره ۲ نماینده بازداشتی مجلس

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رییس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان خواستار توضیح برای عموم در دفاع از تخلفات مالی و خودرویی دو نماینده ابهر و زنجان شد.

به گزارش الف، در بخشی از این نامه آمده است: جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات آقایان محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در تاریخ بهمن ۱۳۹۷ اعلام کرده اید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار آقایان در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای ملکشاهی

ریاست محترم کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

سلام علیکم.

جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات آقایان محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در تاریخ بهمن ۱۳۹۷ اعلام کرده اید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار آقایان در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

در این باره چند پرسش پیش می‌آید:

۱- آیا به نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید ۶ هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء ۱۵ نفر اول کسانی است که با خرید بیش از ۳۰ هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کشور نموده اند، جزء وظایف نمایندگی است؟

۲- آیا ایجاد بحران در موضوع پوشک که حتی مقام معظم رهبری به آن ورود کرده و گلایه نمودند و در این بحران، رد پای شرکت پارس حیات که نقش آقای محمد عزیزی در آن برجسته است، جزء وظایف نمایندگی است؟

۳- هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه بررسی‌ای به عمل آورده و براساس وجه عقلانی یا قانونی این همه تخلف را خارج از حیطه وظایف نمایندگی نشناخته؟ توضیحات نامبردگان چه بوده که حکم بر برائت آنان نموده است؟

اگر در این باره همان بهمن ۱۳۹۷ موضع درستی اتخاذ می‌کردید کار این دو نماینده به اینجا می‌کشید؟

خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.

احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد
دیده بان شفافیت و عدالت



آفتاب تابان August 27, 2019 04:13 PM

آقای توکلی دیگر مسئولین و هم بشما درغصب زمین حرفهایی
زده بودن صحت آن یعنی هم شما وسایر اشخاصی حالا به رانت پارتی برادری یافامیل یا تابلوی من من فکر مردم هستم یامثل آقای بگم بگم وبزارید مردم زندگی یشان را بکنند البته با فلاک فوق زیر فقر؟؟؟
دیگر مردم ایران به هیچ حرف و عمل بالا پایین ریز کم درشتان اهمیتی نمیدهندو ارزشی ندارد تمامتان از یجنسید
تعجبی برای ملت نمانده که هر کس بیاد سر کار با لجن زاری رهبر آخوندا پهن کرد وآب گلالود برای خودشان ماهی میگیرند نهایتا با یک دادگاه ظاهری مثل خیلی ها
مختومه میشه بیشمارند در هر فسادی دست پای شخصیتی درمیان وجریان کشش ندید بابا آبروی نداشت رفتا

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور August 28, 2019 01:09 PM

وقتی سر تا پای صنعتی بر اساس دزدی و رانت فامیلی تشکیل شده باشد و برای هر اتومبیل هم سهم امام به مفتخوران سیدعلی پرداخت شود از دلش همین فلفل زردچوبه بیرون میزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: