آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 تیر ماه 1399 = 12-07 2020

خامنه ای: فیتیله ها را پایین بکشید برای حفظ نظام

رهبر جمهوری اسلامی امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان، مجلس خود، انسجام داخلی و یک صدایی در برابر جبهه گسترده دشمن را تکلیف همه مسئولان و قوا برشمرد و گفت: امروز جبهه دشمن که خبیث‌ترین و قبیح‌ترین آن امریکا است، تمام توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی خود را برای به زانو درآوردن نظام به کار گرفته است و در چنین شرایطی حتی با وجود اختلاف سلیقه و نظر در داخل، در مقابل دشمن یاوه‌گو باید دست به دست هم بدهیم و یک سخن گفته شود.

این سخنان خامنه ای یک هفته پس از حضور جنجالی وزیر خارجه دولت روحانی در مجلس بیان شده‌ است. در آن جلسه نمایندگان خامنه ای، ظریف را دروغگو خطاب کردند و شعار "مرگ بر دروغگو" سر دادند.

خامنه ای در سخنان خود، مجلس یازدهم را از انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب توصیف کرد و هم‌زمان از نمایندگانش خواست از دشنام به دولتمردان پرهیز کنند و چیزی را "بدون علم" به آنها نسبت ندهند.

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ولایت هم در پاسخ به خامنه ای گفت: رهبر بزرگوار، ما نقشه راه خود را پیام شما به مجلس تعیین کردیم و برداشت ما این است که پیگیری مسائل اقتصادی باید دستور کار مجلس باشد و پرداختن به هر حاشیه‌ای خطاست.


هیلاری کلینتون هم رأی می‌آورد از برجام خارج می‌شد

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی چند روز پس از خروج آمریکا از برجام در حساب توییتر خود نوشته بود: امروز وزیر امور خارجه (ظریف) در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی به سوال اینجانب در باره علت عدم اقدام متقابل براساس برجام پاسخ داد؛ اما بعلت محرمانه بودن اسناد ذیربط امکان توضیح کامل دلایل مربوط را در جلسه علنی نداشت. قرار شد ظرف ده روز اسناد به اینجانب ارائه شود.

صادقی امروز چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ در دنباله توییت گذشته خود نوشت: پیرو این جلسه برای شنیدن توضیحات تکمیلی ظریف به وزارت خارجه رفتم. ضمن توضیحاتش با اشاره به حدود ۲۰ فکت از رفتارهای داخلی گفت: اگر به جای ترامپ خانم کلینتون هم رأی آورده بود آمریکا از برجام خارج می‌شد.


هشدار مطهری به منتقدان ظریف

حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان با اشاره به اظهارات دیروز ظریف در مجلس نوشت: ٰاگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟ و چنان‌چه عملکرد وزارت‌خارجه را نا‌موفق ارزیابی می‌کنند چرا آن را به حضرت آقا نسبت می‌دهند؟!

از سوی دیگر علی مطهری عضو سابق مجلس درباره حملات روز گذشته به ظریف گفت: بخشی از انتقادات نمایندگان به وزیر خارجه، متوجه کل نظام است. خیلی از انتقاداتی که اینها به ظریف دارند به کل نظام برمی گردد. مذاکرات برجام با نظر رهبری شروع شد و توافق نیز با نظر ایشان امضا شد.

مطهری با نگرانی از وضعیت کنونی نظام گفت: نمایندگان باید در جریان قرار بگیرند که ما در چه شرایطی هستیم. در طول ۴۱سال گذشته، هیچ‌گاه در چنین شرایطی قرار نداشتیم. تحریم‌های فعلی، اصلاً قابل قیاس با تحریم‌های سال۹۰ نیست.

در همین حال یک مقام آمریکايی گفت: ظریف دروغگو نشان داد برجام ریاکاری است.

لن خودورکوفسکی، مشاور ارشد روابط عمومی وزارت‌ خارجه آمریکا درباره سخنان ظریف در مجلس گفت: وزیر خارجه رژیم ایران با اعتراف به دروغ گفتن در مذاکرات تأیید کرد که برجام ریاکاری است. او با اشاره به مشورت با سلیمانی، حسن نصرالله و تروریست های دیگر برای تقویت اعتبار حرف خود، بر وضعیت رژیم به‌عنوان اصلی‌ترین تروریست دنیا صحه گذاشت.


مرگ بر دروغگو!

جواد ظریف روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس ولایت حضور یافت تا در رابطه با مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان گزارش دهد، پس از پایان بخش اول صحبت‌های وی چندین تن از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار، مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شدند. در همین حین رئیس مجلس به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می‌شود، اما همچنان نمایندگان فریاد "دروغگو" " آقای ظریفه بسه" " دوست نداریم دروغ بشنویم" سر می‌دادند.

وزیر امور خارجه نیز خطاب به نمایندگان اخطار داد که من اگر دروغ گفتم رهبر شنیدند و اگر صادقانه حرف زدم رهبر نیز شنیدند، ایشان به من صادق گفتند، اما شما به من دروغگو گفتید. ایشان به من شجاع گفتند، اما شما به من ذلیل گفتید...

ظریف گفت: سیاست خارجی حوزهٔ دعوای جناحی و گروهی نیست. سیاست خارجی در حوزه اختیارات رهبری است و سیاست‌های کلی نظام در حوزهٔ سیاست خارجی را ایشان تعیین می‌کنند بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما با هم هستیم. آمریکا، لیبرال، اصلاح طلب، اصول‌گرا، انقلابی و غیر انقلابی نمی‌شناسد. همه با هم در این کشتی هستیم.

ظریف همچنین اعتراف کرد که اقدامات وزارتخانه‌اش را با قاسم سلیمانی هماهنگ می‌کرده و در این رابطه گفت: شهید سلیمانی و بنده هر هفته جلسه داشتیم و هماهنگ می‌کردیم. در مسائل منطقه‌ ای هر چه ما کردیم با هماهنگی یکدیگر بود. آنهایی که شهید سلیمانی دمخور بودند آنهایی که با حسن نصرالله دمخورند آنها می‌دانند که روابط ما چگونه بود نه شما.

پس از صحبت‌های چند دقیقه‌ای وزیر امور خارجه، عده‌ای از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند و آقای ظریف نیز اعلام کرد بنده از مهمان نوازی شما سپاسگزارم....

ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس: آقای ظریف! استغفار کنید، مسیر و هدف‌گذاری سیاست خارجی ما در دوران شما از ابتدا غلط بود. شما مسیر را کج ریل‌گذاری کردید...آقای ظریف! دولت و شخص جنابعالی باید پاسخگو باشید و در پیشگاه خدای متعال استغفار کنید...

«راستینه»، نماینده شهرکرد در مجلس: برجام با هدف از کار انداختن چرخ های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد. دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی هایی است که شما به مردم وعده دادید. باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست های برجامی اعلام کنید.


پیامدهای خروج از برجام

به‌ دنبال پیشنهاد خروج از ان.پی.تی توسط برخی اعضای مجلس خامنه ای، کارشناسان در داخل کشور هشدار دادند که اولین روزی که جمهوری اسلامی اعلام کند از ان.پی.تی خارج شده است، روز دوم آن شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باز‌می‌گردد.

روزنامه جهان صنعت در این باره با اشاره به بحران هايی که جمهوری اسلامی را فرگرفته است، نوشت: تنها راه برون‌رفت از چنین وضعیت غم‌انگیزی دست زدن به یک رنسانس بزرگ اداری و فکری در نحوه اداره امور کشور، اصلاح ساختار دولت، پذیرش واقعیت‌های حاکم بر جهان امروز، بازنگری در سیاست خارجی و روابط بین‌المللی است. این رنسانس باید از همین امروز شروع شود که فردا خیلی دیر است.


این نزدیکی به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست

یک دیپلمات سابق جمهوری اسلامی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به برجام گفت: در این رابطه باید به یک نکته مهم اشاره کرد، هنگام خروج آمریکا از نوافق هسته ای، سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در کنار چین و روسیه قرار داشتند، اما امروز که قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی از سوی آمریکا مطرح شده این سه کشور از چین و روسیه فاصله گرفته‌اند و به همراهی آمریکا می‌پردازند، این مسئله برای جمهوری اسلامی باید به عنوان یک علامت و سیگنال هشدار دهنده محسوب شود.

قربان جاوید اوغلی گفت: ممکن است سه کشور اروپايی به اصل برجام متعهد بمانند، اما در موضوعات دیگر نظیر مسائل موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری در کنار آمریکا قرار دارند، کما اینکه در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز با همکاری هم یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ارائه کردند که در نهایت آن نیز به تصویب آژانس‌ رسید، بنابراین باید در این زمینه تمامی مسائل را به شدت و دقیق زیر نظر داشت، تا به زیان نظام تمام نشود.

این دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در زمینه موشکی بسیار به دیدگاه‌های آمریکا متمایل شدند، بیان داشت: این نزدیکی به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست، زیرا که این کشور‌ها سه عضو دائم شورای امنیت هستند و ما نباید تنها بر روی روسیه و چین حساب کنیم، چرا که آن‌ها در گذشته علیه نظام در شورای امنیت نیز رای دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمریکا در حال حاضر از قدرت زیادی در سازمان‌های بین‌المللی مختلف از جمله سازمان ملل برخوردار است، می‌تواند اقدامات زیادی را بر علیه ما انجام دهد. شاید خودش نتواند از نظر حقوقی مکانیزم ماشه را اجرایی کند، اما ممکن است با مناسباتی که با سایر شرکای برجام از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه دارد، یکی از آن‌ها را راضی کند که مکانیزم ماشه را فعال کند.

این دیپلمات سابق جمهوری اسلامی هشدار داد: الان به هیچ عنوان فضا مثل دوران خروج آمریکا از برجام نیست و در این رابطه کشور‌های اروپایی به آمریکا بسیار نزدیک شده‌اند و شاهد یک نوع همگرایی بین تروئیکای اروپایی و آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای هستیم، با توجه به این مسئله شرایط بسیار حساس است و باید خیلی مراقب بود.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم پیش تر با این هشدار که روی چین و روسیه حساب باز نکنید، گفته بود که باید از ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه گفت: تا زمانی که پرونده در شورای حکام باشد، خودمان مسئول پرونده مان هستیم ولی اگر این پرونده به شورای امنیت برود آن موقع سرنوشت آن متاثر از اما و اگرهای ناشی از تعاملات بین کشورهای بزرگ خواهد بود.»

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه ثمرات دیپلماسی که منجر به برجام شد، به تدریج در حال از بین رفتن است، افزود: قطعنامه اخیر شورای حکام یکی از اساسی‌ترین ضرباتی بود که به برجام وارد شد.

فلاحت‌پیشه خوشبینی به حمایت روسیه و چین را اشتباه خواند و گفت: به کسانی که فکر می‌کنند اگر پرونده به شورای امنیت برود در آنجا حفاظی به نام حق وتوی روسیه و چین وجود دارد باید گفت این افراد دچار خوش‌بینی هستند و این خوش‌بینی آنها به لحاظ تاریخی قابل رد است.

یک کارشناس روابط بین‌الملل در تهران نیز پیش تر با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه رژیم ایران گفته بود: ۲۵ کشور با سیاست‌های مختلف به این مسئله رای مثبت دادند که قابل توجه است، زیرا این کشور‌ها دارای جهت‌گیری‌های متنوع سیاسی بودند که این موضوع می‌توان حامل پیام‌های معنا داری باشد، بنابراین در این باره باید توجه شود، که جمهوری اسلامی در وضعیت خطیری قرار دارد و چگونگی ادامه مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مهدی مطهرنیا گفت: اکثریت مجلس یازدهم در پارلمان دوره گذشته یک اقلیت کوچک بودند که برجام را در صحن علنی به آتش کشیدند، بنابراین با توجه به این صبغه باید جواب آن‌ها خروج از برجام و آتش زدن آن و یا خروج از NPT باشد که آن‌ها در قالب طرح این مسئله را مطرح کنند، که اگر چنین موضوعی رخ داد، ایران در وضعیت دشواری قرار خواهد گرفت.



آرش - صبحی April 25, 2020 02:43 PM

امیدواریم این رویداد مهم واین اتحاد مقدس در میان کشورهای جهان بر علیه حکومت یاغی و باغی وتروریست جمهوری اسلامی هر چه زودتر شکل بگیرد و چنین اتحادی پیام ملت ایران را با گوش وجان بشنود ودر کنار مبارزات حق طلبانه ملت ایران قرار بگیرند متحدا" ومتفا" پیش بسوی بزیرکشیدن جمهوری اسلامی وانداختن آن به زباله دان تاریخ

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش -صبحی April 29, 2020 04:51 PM

یکبار برای همیشه باید کرکره این دکان تبلیغاتی رژیم اسلامی و توپ بازی اروپا وابزار لاسیدن گلوبالیستهای جهانی را پائین بکشند وقال این برجام بازی را بکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شری April 29, 2020 07:09 PM

با آرش صبحی موافقم، باید تمام جریانات و شریانهای خونی این تروریست‌های استالینیستی اسلامی دزد و مکار و قاتل و دروغگو، قطع شود تا نابود شوند آخوندهای بیگانه باید از ایران خارج شوند و گورشان را گم کنند درود بر پرزیدنت ترامپ زنده و پاینده باد ایران و ایرانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 6, 2020 03:04 PM

حالا دیگر ملت ایران هم دریافته است که دوران اوباما ودادن باج به اروپائیها وامتیاز گرفتن برای سرکوب مردم تمام شده تهدید روحانی یک تهدید کاملا قمپزمآبانه است ترک ان پی تی هیچ دردی از دردهای بی درمان این ملت واین کشور واین حکومت ضد انسانی وظالم را مرتفع نمیکند وغرب اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی یک قدم به ساخت سلاح کشتار جمعی نزدیک شود اروپائیها هیچ چاره ندارند که در کنار ایالات متحده امریکا و ملت ایران قرار بگیرند اروپا وآمریکا به منافع 100 ساله بعد از جمهوری جهل وجنایت وخیانت اسلامی خواهند اندیشید با کشوری آزاد ومردمانی مرفه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 11, 2020 11:29 PM

محو برجام‌ = محو خامنه ای و حکومت اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 12, 2020 03:08 PM

کدام برجام؟ چه کشکی - چه پشمی؟ دوران حقه بازیهای اوباما وپدرسوخته بازی ملاها تمام شده وعصر جدیدی در پرونده جمهوری اسلامی آغاز شده است عصری که خواب از چشم رهبر حکومت و حسن روحانی و وزرا و وکلا وسرداران ربوده است و ملت ایران با همه مصائبی که دارند برای نابودی این رژیم مشغول لحظه شماری، و از دوبت ترامپ انتظار دارند تا جائیکه فشار میسراست فشار بیاورید تا استخوانهای این رژیم سفاک در هم بشکند تا امکان حضور مردم در خیابانها فراهم شود ایالات متحده باید ماشین سرکوب این رژیم پلید را هدف بگیرد و برای انهدام ان از هیچ اقدامی ولو اقدام نظامی نباید پرهیز کند زمینگیر کردن قطار سرکوب رژیم یعنی حضور 80 میایون ایرانی در خیابانهای تهران وهمه ایران خشم ملت ایران قابل توصیف نیست ملایان بخوبی ازآن اطلاع دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک May 17, 2020 10:10 AM

این آیت اله آتش به اختیار (خامنه ای) هرسلاح مخربی داشته باشه اول روی ملت ایران امتحان میکنه از سینما رکس آبادان گرفته تا آبان 88زدن هواپیماجزغاله کردن 176آدم های تحصیل کرده کُشتن 4000جوانان تحصیل کرده بیکار در آبان زدن کشتی جنگی ارتش و کُشتن 25 ملوان
از سوی دیگر هم اسرائیلی ها مرتب میزنند تو سرش جرئت جواب دادن هم نداره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 27, 2020 03:57 PM

این دیپلمات سابق گویا خیلی خوب صدای رسیدن سیکنالهای خطر را شنیده است وداردبحکومت موردعلاقه اش توصیه میکندکه تا دیرنشده دست به یک رنسانی همه جانبه بزنید، درغیراینصورت خیلی زود، دیر خواهد شد درواقع این دیپلمات دارد ازگزینه ای سخن میگوید که بخشی ازخواسته های دوازده گانه ایالات متحده امریکاست بدیهیست که ولی فقیه خیلی احمق ترونادان ترازآنست که بچنین توصیه های دلسوزانه ای تن دردهد نه تنها علی خامنه ای که اکثرملایان متعلق به عصربربریت چه درلباس سویل و سرداری، وچه درلباس شیطانی (معروف به لباس روحانیت) مفلوک تر وخبیث تراز آن هستند که بتوانند تن بیک رنسانس همه سویه بدهندچراکه دراولین گام رنسانس بایدهمه هست ونیست خودشان ومکتب منحوسشان رادرگورستان ببینند پس بایدتاانتها بروند تابدست ملت ایران همه چیزشان بهمراه مذهب قلابی و دروغ پردازشان دفن شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 5, 2020 12:35 PM

البته من شخصا از ظریف از صمیم قلب سپاسگذاری میکنم بلایی که او با برجام بر سر جمهوری اسلامی آورد و صدمه ای که او به چهارستون رژیم زد بمب اتم هم نمیتوانست بزند ظریف فقط فرار کن چون رژیم چند اعدامی لازم دارد که حزب اللهی های بی مغز وحشت زده و افسار پاره کرده را راضی نگه دارد و البته اسرار پشت پرده را هم یک مرده فاش نخواهد کرد اگر زوتر فرار نکنی و در خارج افشاگری نکنی بزودی جسدت را یا بالای دار خواهیم دید یا در یک هلیکوپتر سقوط کرده هر چه زودتر جانت را بردار و فرار کن

گزارش یا اعتراض به این نظر


رحمت July 6, 2020 12:00 PM

عذربدترازگناه مرتیکه خودش رازیرچتررهبرمخفیکرده به شغال گفتند شاهدت کیه گفت دمم

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا July 6, 2020 03:45 PM

با سواد رژیم که ظریف باشه تکلیف بقیه ارازل و اوباش های حاکم، از خامنه ای گرفته تا ریز و درشتها کاملا مشخص دیگه

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور July 6, 2020 04:24 PM

دارد دایره تنگتر و تنگناها بیشتر میشوند و در چنین شرایطی البته خودی ها بعضی از افراد داخل دایره را قربانی خواهند کرد تا گزندی به دستور دهنده و تصمیم گیرنده اصلی نخورد البته برجام به نفع حکومت ایران بود ولی ادامه اش کار را خراب کرد و اخوندها دست از تهدیدات منطقه ای بر نداشتند و حالا هم در استیصال کامل باید یکی یا چند نفر را قربانی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور July 12, 2020 03:23 PM

هر وقت خامنه ای فریاد دژمن دژمن میکشد و فریاد اتحاد و سکوت سر میدهد مطمئن باشید که وضع داخلی خیلی خراب هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی July 12, 2020 04:45 PM

چرا دارند با هم کلنجار میروند وقتی رهبر بی همه چیز حکومت رفته توی اکواریوم نشسته واهل بیت هم در کنارش نشسته اند ومنقل و ووافور وتریاک هم برقرار است چه درد وغمی داره که چرندیات از راه دور و چرت وپرتهای تکراری را برزبان نیاورد؟ ملت ایران یک راه دارد سرنگونی ونابودی اسلامی بهر قیمت فراخوانهای اعتراضی را جدی بگیریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Sara July 13, 2020 03:14 AM

لعنت بر همه تان :-( دشمن واقعی ما مردم شماها هستید که چهل ساله مثل افعی دورمان پیچیده اید و روز به روز عرضه را تنگ تر می کنید مگر ما چه هیزم تری به شما فروخته بودیم ! ! مغول بکشت و سکندر بسوخت و عرب غارت کرد نکرد آنچه ملاهای شیعه یک جا کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: