آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 مهر ماه 1397 = 01-10 2018

خاکسپاری جمعی قربانيان سونامی اندونزی

در حالی که امدادگران برای خارج کردن بازماندگان زمین لرزه و سونامی اخیر اندونزی از زیر آوارها تلاش می کنند، یک گور جمعی در جزیره سولاوسی حفر شد تا از شيوع بيماريهاي واگيردار جلوگيري شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ؛ در حالی که امدادگران برای خارج کردن بازماندگان زمین لرزه و سونامی اخیر اندونزی از زیر آوارها تلاش می کنند، روز دوشنبه یک گور جمعی در جزیره سولاوسی (Célèbes) حفر شد تا برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر صدها نفر از قربانیان در آن دفن شوند.
دولت اندونزی در برابر شدت این فاجعه که دست کم 823 کشته برجا گذاشته، کمک های بین المللی را خواستار شده است.
آمار جان باختگان تا کنون بالاتر از آمار قربانیان زلزله ای است که ماه اوت جزیره لومبوک Lombok اندونزی را به شدت لرزاند و به کشته شدن 500 نفر منجر شد. از آنجا که بخش وسیعی از منطقه آسیب دیده هنوز غیر قابل دسترس است، مقامات اندونزیایی پیش بینی می کنند شمار نهایی جان باختگان باز هم بیشتر شود.
دهها نهاد بشردوستانه و سازمان غیردولتی آمادگی خود را برای کمک رسانی فوری اعلام کرده اند اما از آنجا که جاده ها مسدود و فرودگاه ها تخریب شده است، این نهادها برای ارسال کمک های خود به محل با مشکلات بسیاری مواجهند.
برخی ازساکنان شهر پالو Palu از نیازهای فوری خود به غذا، آب آشامیدنی و چادر برای اسکان اضطراری خبر دادند.
بیشترین آمار قربانیان به شهر پالو در ساحل غربی جزیره سولاوسی مربوط می شود که 350 هزار سکنه دارد. روز جمعه این شهر در پی زلزله شدید 7.5 ریشتری گرفتار سونامی شد.
هنوز درباره تلفات منطقه دونگالا Donggala در شمال اندونزی خبری در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: