آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 مرداد ماه 1397 = 20-08 2018

فساد حکومتی؛ اما به راستی "ح.ب.د" کیست؟!

ابربدهکار بانکی و مفسد اقتصادی بزرگ به نام «ح.ب.د» که قرار است روز شنبه به صورت علنی محاکمه شود کیست؟ مفسدی که در کیفرخواست صادره اتهامش افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور درج شده و برایش اشد مجازات درخواست شده است.

اما به راستی «ح.ب.د» کیست؟

به گزارش فارس، اولین بار نام «ح.ب.د»، در اوایل سال 1386 مطرح شد. در تاریخ 8 خرداد 1386، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از دستگیری قاچاقچی و مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام «ح.ب.د» خبر داد و از او به عنوان «بدهکار 2 هزار میلیارد تومانی بانکی که یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد» نام برده بود.

در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موارد تکان‌دهنده ذیل ذکر شده بود:

«ح.ب.د» پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود 13 میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری نماید.»

«نامبرده با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس به اندازه بنز، بی‌.ام.و در گرمسار و نصب سوله و اشتغالزایی برای 1500 نفر اقدام به اخذ 60 میلیارد تومان وام می‌نماید و سپس مکان فوق را تبدیل به انبار اجناس قاچاق می‌نماید که در زمان دومین دستگیری وی به حکم بازپرس گرمسار و نیابت اعطایی به دادسرای تهران، علیرغم مقاومت 5/2 ساعته و جلوگیری از اجرای حکم، وی در ساعت 11 شب دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید. اما فردای آن روز علیرغم صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام به نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت برخلاف مقررات جاری آیین دادرسی با اخذ تعهد اخلاقی از متهم به قاچاق حدود 9 میلیارد ریال، وی را آزاد می‌نمایند.»

تمامی بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که نامبرده به هیچ یک از تعهدات خود در قبال بانک‌ها عمل نکرده است. ایجاد سپرده به نام خود و اعضای خانواده و سوء استفاده از اعتبارات سپرده جهت کسب اعتبار شرکت زنجیره‌ای غیر فعال از دیگر شگردهای اخذ تسهیلات کلان توسط نامبرده بوده است.»

«از سوی دیگر تمام فعالیت‌های نامبرده در زمینه قاچاق کالا، پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده که متاسفانه با نفوذ در گمرکات خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران و زد و بند با برخی مسئولین گمرکی، مرتکب تخلفات گسترده در زمینه واردات کالا شده است.



مسعود August 20, 2018 12:55 PM

وقتی نوشتی گرمسار یاد حسن فری و پسر خاله ها و پسر دای هاش خلاصه یوگی و دوستان میافته ختم کلام کلاف فساد و تباهی که دامن این سرزمین و ملت نگونبخت را گرفته

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 20, 2018 01:07 PM

اسم اصلی این دزد بزرگ س ع خ است

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین August 21, 2018 10:14 AM

ح ب د همان ک گ ب روسی است این مزخرفات چیست که زمان ما را میگیرید؟ اگر نمیخواهید نام اینگونه تبهکاران را ببرید و از آنان پشتیبانی میکنید و نمیخواهید آبروی نداشته آنان را ببرید، پس چرا اینگونه رویدادها را به روزنامه ها (کیهانِ نام دزدیده) میدهید؟
هم میهنان گرامی: نام اینان اهریمن است و نمیتوانند همانند مردم نامی داشته باشند اگر مجازاتی (مصادره اموال) هم در کار باشد، بدون اعدام از اینان گرفته و در جیب خود میگذارند به هوش باشیم که دجالان اسلامی در این روزهای حساس ما را از انگیزه مان که براندازی میباشد، دور نکنند
نفرین به تبهکاران و جمهوری اسلامی
زنده با نیکی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: