آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 شهریور ماه 1397 = 23-08 2018

سخنان تامل برانگیز مقام انگلیسی در واشنگتن

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران رایزنی کردند. وزیر خارجه انگلیس که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است، در یک مصاحبه از دل و جرات رئیس‌جمهور آمریکا تمجید کرد.

به گزارش فارس، «جرمی هانت» که یک ماه از انتخابش به عنوان وزیر خارجه انگلیس می‌گذرد، در واشنگتن به یک رسانه آمریکایی گفت که از نظر او، دونالد ترامپ «دارد برای انجام کاری کاملا متفاوت از آنچه که بسیاری فکر می‌کنند، تلاش می‌کند».

این مقام انگلیسی به «آکسیوس» گفت: «او (ترامپ) قطعا اهمیت نظم بین‌المللی را می‌فهمد. شما مجبور نیستید که توجیهش کنید که روسیه در حال انجام اقدامات شرورانه، غیرقابل قبول و نقض هنجارهای بین‌المللی است البته نظر او این است که اگر قرار است نظم بین‌المللی کارساز و موثر باشد، باید اصلاح شود و تغییر کند».

هانت که به واشنگتن سفر کرده، گفت که در دومین روز انتخابش به عنوان وزیر خارجه، به همراه نخست‌وزیر انگلیس با ترامپ در لندن دیدار داشته است.

وزیر خارجه جدید انگلیس گفت: «او (ترامپ) همیشه به دنبال یافتن راهی برای قالب‌ریزی دوباره توافقات است. سیاست خارجی سنتی غرب این بوده که اگر کار کسی را تایید نکنیم، نه تنها در برابر آن اقدام می‌کنیم بلکه تعامل با وی را هم متوقف می‌کنیم. ».

«آکسیوس» در گزارش خود درباره مصاحبه با وزیر خارجه انگلیس می‌نویسد: «رهبران اتحادیه اروپا در حال تاکید بر لزوم به عقب راندن ترامپ به ویژه در زمینه تجارت بوده‌اند اما هانت رویکردی متضاد با آنها را برگزید. او "دل و جرات" ترامپ را تحسین کرد و بیشتر از بسیاری از اعضای دولت آمریکا به دفاع از اهداف سیاست خارجی رئیس‌جمهور این کشور پرداخته است».

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه درباره برگزیت اظهارنظر کرد و گفت: «وضعیت ما بیرون از اتحادیه اروپا بهتر (از حضور در درون اتحادیه) خواهد بود».


آغاز خروج شرکتهای انگلیسی از ایران

شرکت انگلیسی "کرکوس" ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی در ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.

به گزارش بی بی سی، قرارداد ساخت این نیروگاه، اواخر شهریور ماه پارسال (۱۳۹۶) بین مسئولان این شرکت و وزارت نیروی جمهوری اسلامی در لندن، نهایی شد.

این یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای جمهوری اسلامی و بریتانیا بعد از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم تهران بود.

مدیر عامل شرکت کرکوس روز سه شنبه (14 اوت) به خبرگزاری رویترز گفت: پس از تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران، ما تصمیم گرفتیم تمامی فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کنیم.

صنایع آلمانی ایران را ترک می‌ کنند

وزیر اقتصاد آلمان می‌کوشد با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های ترامپ، شرکت‌های آلمانی طرف معامله با ایران را دلگرم نگاه دارد. او می‌گوید: ما نمی‌گذاریم که واشنگتن مناسبات تجاری با کشورهای دیگر را به ما دیکته کند.

با وجود این پشتگرمی، شرکت‌های بزرگ آلمانی اولویت‌های خود را سبک سنگین می‌کنند؛ این که معامله با ایران مهم‌تر است یا معامله با آمریکا؟

هم‌زمان با سخنان پتر التمایر، ماشین‌سازی دوئر از ترک ایران خبر داد. پیش از دوئر، خودروسازی دایملر فعالیت در ایران را معلق کرد. شرکت هرن‌کنشت نیز که دستگاه‌های حفر تونل تولید می‌کند، در واکنش به تحریم‌های آمریکا کنار کشید.

به گزارش دویچه وله، گیدو اشتاین‌برگ، کارشناس امور خاورمیانه وضعیت ایران را فاجعه آمیز می‌خواند و آمار بیکاری و سقوط ارزش پول ملی را مثال می‌آورد. او خروج صدها هزار کارگر افغان از ایران را هم شاهد دیگری از وخامت اقتصاد ایران می‌داند.



پلنگ ایران زمین August 24, 2018 11:26 AM

من برای جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس و آغاز کارش آرزو میکنم همینگونه پاک بماند و نگذارد اهریمنان کوچکترین تاثیری بر او بگذارند و با پرزیدنت ترامپ یک گروه درستکار پدید آورند ما به اینگونه کاردانان درستکار در هر کشوری نیاز داریم تا ریشه این قارچ زهرآگین را در همه جهان بخشکانند
پیروز باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: