آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 خرداد ماه 1397 = 22-05 2018

ارز کوپنی می‌شود؛ قیمت های امروز در بازار

احمد حاتمی‌یزد، مدیرعامل پیشین بانک صادرات، در گفت‌و‌گو با «آرمان» می‌گوید: «منابع ارزی برای مصارف ضروری کشور محدود است و مهم‌تر از میزان محدودیت منابع ارزی مشکل نبود نقل‌و‌انتقال وجوه ارزی است.

وی گفت: باید توجه داشت که شرایط فعلی شرایط سخت اقتصادی است و چندان متعادل نیست که بتوان بازار آزاد را ترویج کرد. در زمان جنگ تمام محصولات مصرفی با کوپن خریداری می‌شد و هر فرد سهمیه خاص ماهانه خود را با توجه به تعداد خانوار داشت. شرایط ارزی کشور نیز در حال حاضر کوپنی پیش می‌رود چرا که اقتصاد کشور در شرایط جنگی است. و بازار ارز با وجود تحریم‌ حادی که وجود دارد نمی‌تواند تخصیص بودجه به مصارف غیرضروری داشته باشد. ما مقداری ذخیره ارز برای امنیت کشور لازم داریم و باید این ذخیره را در خزانه کشور حفظ کنیم و اگر این ذخایر در بازار آزاد به افرادی که سرمایه‌ را از کشور خارج می‌کنند داده شود؛ قطعا برای خرید‌های ضروری در کشور به مشکل برمی‌خوریم.


قیمت های امروز در بازار

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل یک میلیون و 936 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 860 هزار تومان معامله می‌شد.

هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 959 هزار تومان، ربع‌سکه 555 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 350 هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 180 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1293.1 دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشاهده تغییرات لحظه‌ای قیمت طلا، دلار، سکه و ارز

با سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، دولت و بانک مرکزی از 20 فروردین دلار را با قیمت 4200 تومان تک‌نرخی کرده‌اند.

امروز در بازار آزاد هر یورو 7 هزار و 247 تومان و هر پوند با ارزش 8 هزار و 293 تومان و درهم امارات 1672 تومان دادوستد می‌شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: