آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 فروردین ماه 1397 = 25-03 2018

تظاهرات گسترده ضد قانون اسلحه در آمریکا

به گزارش رادیو فرانسه، در روز شنبه ۲۴ مارس (۶ فروردین) ، صدها هزار نفر در ۸۰۰ شهر آمریکا در راهپیمایی با هدف اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه، شرکت کردند.

ماه گذشته پس از آن که " نیکلاس کروز" دانش آموز اخراجی از دبیرستان "مارجوری استونمن"، ۱۷ نفر از همکلاسی هایش را در شهر "پارکلند" فلوریدا به گلوله بست، دانش آموزان این دبیرستان اقدام به برپایی کمپین های متفاوتی در اعتراض به قوانین فروش اسلحه در آمریکا کردند. این دانش آموزان موفق شدند توجه طیف های مختلف اجتماع را به خود جلب کنند و در راهپیمایی روز شنبه با شعار" راهپیمایی برای زندگی" آنان را با خود همراه کنند. این همراهی حتا از مرزهای آمریکا فراتر رفت و مردم در شهرهای لندن و پاریس (و برخی دیگر از شهرهای جهان) در هم صدایی با این جوانان اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.

همزمان با برپایی این راهپیمایی در واشینگتن دی. سی پایتخت آمریکا, درخیابان " پنسیلوانیا" (خیابان منتهی به کنگره آمریکا) جوانان برگزار کننده این تجمع سخنرانی کردند، نائومی وادلر ۱۱ ساله، جوان ترین سخنرانی بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت : "من اینجا در واشینگتن دی سی سخنرانی می کنم تا بار دیگر دختران سیاهپوستی را معرفی کنم که در صفحه اول روزنامه ها برای داستان آنها جایی وجود ندارد."

همچنین" اِما گنزالس" دانش آموزی که بیانیه اعتراضی او خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در هفته گذشته مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت، در جایگاه قرار گرفت و ۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه حاضران در این راهپیمایی عظیم را به سکوت دعوت کرد، این حرکت اعتراضی او بسیار تاثیر گذار بود و تقریبا همه حاضران اشک های شان سرازیر شد. او در بیانیه هفته گذشته خود، خطاب به دونالد ترامپ گفت: " زمان تغییر فرا رسیده است. شما می‌گوید که مهاجم مشکل روانی داشته است. من روان‌پزشک نیستم، اما این فقط مساله سلامت روانی نیست. او با چاقو نمی‌توانست به این همه انسان آسیب بزند."

این دانش اموز جوان در بخش دیگری از سخنانس گفت: " اگر رئیس جمهور می ‌خواهد در چشمان ما نگاه کند و بگوید که این فاجعه وحشتناک است و هرگز نباید دوباره اتفاق بیفتند، من می‌پرسم که چقدر پول از انجمن ملی اسلحه نصیب او شده است؟"

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا که ناکامی در اصلاح قوانین اسلحه را یکی از بزرگترین تاسف‌های دوران ریاست‌ جمهوری‌اش خوانده بود، در توییتر خود چنین نوشت :" میشل و من از جوانانی که امروز این راه پیمایی را برگزار کردند به وجد آمدیم. ادامه بدهید. شما، ما را هدایت می کنید. هیچ چیز نمی تواند درراه میلیون ها صدایی که خواستار تغییر هستند، ایستادگی کند."

پیش از برگزاری این راهپیمایی بزرگ، کمپین مدرسه امن و دیگر بس است راه اندازی شد، پس از راه اندازی کمپین ها، قانون‌گذاران در ایالت فلوریدا اصلاحاتی برای مقررات خرید اسلحه وضع کردند؛ از جمله افزایش سن متقاضیان خرید سلاح از ۱۸ به ۲۱ سال و دادن اختیارات بیشتر به پلیس برای مصادره سلاح افرادی که دادگاه تشخیص دهد دیگر صلاحیت مالکیت اسلحه را ندارند.

با وجود این، نهادهایی مانند انجمن سلاح آمریکا ان.آر.ای و جمهوری خواهان اصولگرا با استناد به متمم دوم قانون اساسی آمریکا با افزایش مقرارت خرید و فروش اسلحه مخالفت کرده اند به طوری که ان.آر.ای بلافاصله پس از تصویب مقرارت جدید در فلوریدا از این ایالت در یک دادگاه فدرال شکایت کرد.

اما کاخ سفید یک روز پیش از برگزاری این راهپیمایی بزرگ با صدور بیانیه و اعلام حمایت از برپایی این تظاهرات اعلام کرد: " هزاران دانش‌آموز با شرکت در این راهپیمایی حق آزادی بیان خود را تمرین می کنند که محور متمم اول قانوی اساسی است."

با این حال ، در روز برگزاری این راهپیمایی دونالد ترامپ برای تعطیلات آخر هفته از پایتخت به فلوریدا سفر کرد. رئیس جمهور امریکا، پیش از این در کاخ سفید، در دیدار رسمی خود با خانواده هایی که فرزندان شان را در این تیراندازی از دست داده بودند، طرح حمل اسلحه توسط مربیان و معلمان و آموزش تیراندازی به معلمان را به عنوان راهکار پیشگیری از قربانی شدن تعداد بیشتری از دانش آموزان ارائه داد که با موج مخالفت وسیعی از مردم آمریکا رو به رو شد.



شهنام March 25, 2018 09:34 PM

یک مشت دمکرات که اکثرا مکزیکی و پناهنده هستن و میخوان آمریکا رو به یک خرابه مثل کشورهای خودشون تبدیل کنن ولی کور خوندن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: