آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 آذر ماه 1396 = 01-12 2017

رژیم اسد بازهم از مذاکره با مخالفان فرار کرد

نماينده دولت سوريه در مذاکرات ژنو با ابراز اعتراض کشورش به بيانيه معارضان در عربستان، اعلام کرد که هيأت سوري در اعتراض به اين بيانيه، مذاکره مستقيم با معارضه نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «بشار الجعفري» رئيس هيأت مذاکره‌کننده به نمايندگي از دولت دمشق در مذاکرات حل بحران سوريه در ژنو، اعلام کرد که کشورش با معارضه مذاکره مستقيم نمي‌کند.
الجعفري که نماينده دائم کشورش در سازمان ملل نيز هست، اعلام کرد که دمشق با معارضه در ژنو مذاکره مستقيم نخواهد کرد تا اعتراض خود را به بيانيه «رياض-2» نشان بدهد.
معارضان خارج‌نشين سوريه که مورد حمايت آمريکا، فرانسه و عربستان هستند، اخيرا در نشستي در عربستان مدعي شدند که براي دوره انتقالي که بشار اسد طي آن از قدرت کنار مي‌رود، به مذاکرات ژنو مي‌روند.
بشار الجعفري همچنين تأکيد کرد، «آنکه بيانيه کنفرانس رياض-2 را تهيه کرده، تلاش کرده تا مأموريت فرستاده سازمان ملل [در امور سوريه] را تخريب کند و در مسير مذاکرات ژنو-8 سنگ‌اندازي کند.
نماينده سوري با اعلام اينکه «هيأت دمشق شنبه، ژنو را ترک خواهد کرد» از استفان دي‌ميستورا نماينده سازمان ملل در امور سوريه نيز انتقاد کرد و گفت که او اشتباهات زيادي مرتکب شده است.
به گفته الجعفري، «دي‌ميستورا پا را از حد اختياراتش فراتر گذاشت وقتي که بدون مشورت با ما، مسائلي را [در مذاکرات] مطرح کرده است».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: