آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 شهریور ماه 1396 = 28-08 2017

فیلم؛ استراتژی جمهوری اسلامی در افغانستان

حسن داعی: استراتژی رژیم ایران در افغانستان - حمایت مالی و نظامی از طالبان. سال گذشته ملا اختر منصور رهبر طالبان در بازگشت از سفر به ایران توسط پهبادهای آمریکائی کشته شد. قبل از آن، چند هیئت رسمی طالبان به ایران رفته بودند و خبر آن توسط طالبان و رسانه های وابسته به سپاه پاسداران تأیید شد. آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد، حمایت نظامی مستقیم سپاه قدس از طالبان، ارسال پول و سلاح به آنان و ایجاد پایگاه های آموزش نظامی برای آنان در ایران است. (فیلم زیر)


تصمیم ترامپ و هشدار به رژیم تهران

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن اشاره به اوضاع افغانستان به رژیم تهران هشدار داد که واشنگتن حمایت آنها از تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

وی در مصاحبه با سی.ان.ان.درباره اعلام استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان گفت: شما شاهد یک رویکرد بسیار متفاوت خواهید بود. دشمنانمان متوجه خواهند شد که ما دیگر تروریسم را تحمل نخواهیم کرد و تمامی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

این مقام آمریکايی افزود: ولی مهم‌تر از آن اینکه رویکرد رئیس‌جمهور یک رویکرد منطقه‌ ای است. بحث فقط بر سر افغانستان نیست، بلکه درباره منطقه است. باید برای رژیم ایران روشن سازیم که تروریسم و حمایت آنها از آن را تحمل نخواهیم کرد.

این در حالیست که یک روزنامه نگار نیویورک تایمز می گوید تهدید بالقوه علیه ارتش آمریکا در افغانستان، رژیم تهران است.

رئیس دفتر نیویورک تایمز در ترکیه در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفته: رژیم تهران در حال حاضر با طالبان همکاری و از آن حمایت می‌کند و حتی در سال گذشته با رهبر طالبان ملا منصور دیدار داشته‌اند.

وی افزود: طالبان که یک گروه سنی افراطی است در سالهای قبل با رژیم تهران درگیری داشته است، اما حالا همکاری می‌کنند. ما مطلع شدیم که تهران در حال ایجاد مشکل برای دولت افغانستان و نیروهای آمریکایی است که به آنها کمک می‌کنند.

این روزنامه نگار گفت: در استان فرح در غرب افغانستان که من از آنجا دیدار داشتم به من گفتند که تهدید اصلی در حال حاضر طالبانی هست که توسط رژیم تهران حمایت می‌شود و نه طالبانی که مورد حمایت پاکستان بوده است، لذا ما شاهد ورود بازیگران دیگر به افغانستان هستیم تا بتوانند بلحاظ استراتژیکی بخشی از خاک افغانستان را در کنترل داشته باشند و خط خودشان را پیش ببرند.




www.youtube.com/watch?v=AN94xPgGUXA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی August 23, 2017 04:03 PM

برخلاف آقای اوباما که مماشات دولتش با جمهوری اسلامی این امکان را بوجودآورد تابا یک قراردادنیم بند باعنوان برجام دست وبال جمهوری اسلامی درمنطقه بحران زده خاورمیانه وخلیج فارس رابازبگذارد، آقای دونالد ترامپ مرکزثقل همه بحرانها رابدرستی شناخته، وباعزمی آهنین قصدمقابله با منشاء ترور، وحامی اصلی تروریسم مذهبی ازنوع اسلامی رادرپیش گرفته است بدون شک دولتهای دوکشوراسلامی پاکستان وجمهوری اسلامی، ودولت سومی بنام قطررا میتوان سه راس مثلث شوم تروریسم مذهبی ارزیابی نمود که دولت اوباما همواره باآنها درحال لاسیدن ودل وقلوه دادن قرارداشت دلارهائی که بصورت چمدانی وبانکی اوباما بسوی رژیم خونخواروآتش افروزجمهوری اسلامی روانه کرد، مجالی رافراهم نمود تاملایان وسرداران اسلامی بتوانند باهزینه کردن آنها هم مردم ایران راسرکوب نمایند وهم منطقه رابه جهنم بدل نمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: