آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 مرداد ماه 1396 = 04-08 2017

نیمار رسانه‌ های غربی را علیه قطر برانگیخت

برخی رسانه‌های غربی بر این باورند که قطر تلاش می‌کند از هر فرصتی برای خروج از بحران سیاسی خود استفاده کند. دوحه این بار ورزش را برای اهداف سیاسی خود به کار برده است، چرا که در انتقال نیمار از بارسلونا به پاری‌سن ژرمن، اهدافی ماورای ورزش دیده می‌شود.

به گزارش العربیه، موضوع انتقال بازیکن برزیلی از بارسلونا به پاری‌سن ‌ژرمن فرانسه، بحث‌های زیادی را در رسانه‌های جهانی به دنبال داشته است. روزنامه‌ی برتیانیایی «گاردین» این سوال را مطرح کرده است که پاری‌سن ژرمن، چگونه توانسته مبلغ 222 میلیون یوروی انتقال نیمار را فراهم کند.

این روزنامه افزود که اتحادیه فوتبال اروپا، درباره‌ی این موضوع تحقیق خواهد کرد، چرا که قیمت خرید نیمار، به دو برابر مبلغ پل پوگبا گرانترین بازیکن جهان در منچستر یونایتد انگلیس رسیده است.

گاردین فوتبال را کاری «جنون آمیز» توصیف کرده است. از سوی دیگر، روزنامه‌ی دیلی تلگراف، قطر را به خرید اعتبار از طریق ریخت و پاش در خرید نیمار متهم کرد. به گفته این روزنامه‌ی بریتانیایی، اکنون نیمار یکی از ابزارهای قطر در اختلافات دیپلماتیک خود با همسایگانش به شمار می‌آید.

دیلی تلگراف افزود که دوحه از زمان‌ها پیش، از ورزش، برای بالابردن جایگاه خود سوء استفاده کرده است.

روزنامه‌ی «فوکس سپورت» نیز گفته که دوحه با امضای قرارداد انتقال نیمار به پاری‌سن ژرمن، یک انقلاب در زمینه فوتبال بوجود آورد تا از این طریق، بتواند خود را از انزوا نجات دهد.

برخی تحلیگران ورزشی، بر این باورند که «موسسه سرمایه‌گذاری قطر» که مالک پاری‌سن ژرمن فرانسه است، به دنبال بی ثبات کردن سیستم سنتی فوتبال در اروپا است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: