آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 تیر ماه 1396 = 29-06 2017

ترامپ در جشن ملی فرانسه شرکت می‌ کند

رادیو فرانسه: دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در مراسم روز ملی فرانسه، ۱۴ ژوئیه، حضور خواهد یافت. امانوئل ماکرون، روز سه‌شنبه در یک تماس تلفنی از همتای آمریکایی خود برای شرکت در مراسم جشن‌های روز ملی فرانسه دعوت بعمل آورده بود.

کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ در مراسم جشن‌های روز ملی فرانسه که با یکصدمین سال ورود آمریکا به جنگ جهانی اول همزمان شده است، حضور خواهد یافت.

مراسم روز ملی فرانسه، با عنوان جشن‌های روز باستیل، در روز ۱۴ ژوئیه برگزار می‌شود. حمله مردم در روز ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ به زندان باستیل بعنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب فرانسه محسوب می‌شود.

قرار است دونالد ترامپ در روز ملی فرانسه در مراسم رژه ارتش این کشور در خیابان شانزه‌لیزه در پاریس حضور یابد. کاخ الیزه، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مراسم روز ملی فرانسه، سربازان آمریکایی در کنار نیروهای فرانسوی در مراسم رژه شرکت خواهند کرد.

کاخ سفید در این بیانیه تاکید کرد: رییس جمهوری آمریکا قصد دارد تا علاوه بر تقویت روابط میان پاریس و واشنگتن، با حضور در جشن ملی فرانسه، یکصدمین سالگرد ورود نیروهای آمریکا به جنگ جهانی اول را نیز گرامی بدارد.

این نخستین سفر دونالد ترامپ به فرانسه از آغاز دوران ریاست‌جمهوری وی است. تقویت همکاری‌های اقتصادی دو جانبه، بحران سوریه و اقدامات مشترک علیه تروریسم از محورهای عمده دیدار میان دو رییس جمهوری فرانسه و آمریکا خواهد بود.

در عین حال، موضع‌گیری دونالد ترامپ در برابر توافق آب و هوایی پاریس موجب بروز اختلاف جدی میان رهبران فرانسه و آمریکا شده است. دونالد ترامپ پس از اعلام خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، خواستار بازنگری در این توافق شد. فرانسه این پیشنهاد را رد کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: