آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1396 = 20-06 2017

سوریه؛ به سناریوی خطرناک نزدیک می شویم؟

روزنامه روسی: روابط روسیه و آمریکا گرفتار بحران جدید شد

استرالیا امروز از تصمیم خود برای متوقف کردن حملات هوایی در سوریه پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوری توسط آمریکا و تهدید روسیه علیه نیروهای ائتلاف خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی یک فروند جنگنده سوری را سرنگون کردند و روسیه نیز هشدار داده است که هر هدف پرنده در غرب رودخانه فرات را رهگیری می کند، استرالیا امروز سه شنبه اعلام کرد که حملات هوایی در سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تهدید روس‌ها در سوریه، از حق نظامیان آمریکایی برای دفاع از خود سخن گفت.

روز یکشنبه ارتش سوریه اعلام کرد که آمریکا یک جنگنده سوری را در آسمان سوریه سرنگون کرده است و سپس آمریکا این مساله را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه در واکنش به سرنگونی جنگنده سوری تأکید کرد که توافقنامه هماهنگی امنیت پروازها در سوریه با آمریکا به حالت تعلیق درمی‌آید.

این وزارتخانه روسی در ادامه تهدید کرد: ما هر هواپیمایی که در مناطق عملیاتی ما در سوریه پرواز کند را هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش فارس، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این تهدید روسیه گفت: ما در سوریه خواهان کاهش تنش با روسیه هستیم ولی حق دفاع از خود را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.

وی افزود: تنش میان گروه‌های فعال در سوریه، به هیچ کس کمکی نمی‌کند و ما می‌خواهیم خط ارتباطی با روسیه را باز نگاه داریم؛ با این حال هر آنچه برای دفاع از منافعمان لازم باشد، انجام می‌دهیم.

یک روزنامه روسی امروز نوشت: روابط روسیه و آمریکا گرفتار بحران جدید شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه کامرسانت در مقاله ای نوشت: سرنگونی هواپیمای سوخو-22 نیروی هوایی سوریه توسط جنگنده های ائتلاف آمریکایی، مسکو و واشنگتن را با بحرانی جدید در روابط دوجانبه مواجه کرد.

این منبع نوشت: حادثه سرنگونی سوخو-22 دومین حمله به نیروی هوایی سوریه از زمان تغیبر حکومت در کاخ سفید است و ماه آوریل نیز آمریکا به پایگاه الشعیرات حمله موشکی کرد.

در این مقاله به نقل از ولادیمیر سوتنیکوف کارشناس انستیتو شرقشناسی روسیه آمده است: خطر اصلی مناقشه سوریه این است که می تواند ابعاد گسترده ای یافته و تنش ها بین روسیه و آمریکا را به شدت افزایش دهد که متاسفانه به این سناریوی خطرناک نزدیک می شویم.



arzhang June 20, 2017 04:28 AM

حمله موشکی پاسداران وحمله هواپیما سوری باید به فرمان پوتین باشد برای فرو کردن انگشت به چشم امریکا چون پوتین حالش از دانلد ترامپ که دست نشانده خود هست گرفته شده که گفت من چیزی راجع از استراتژی نظامی بلد نیستم و همه تصمیم نظامی امریکا را به رهبران نظامیان خود و اگذار میکنم و رهبران نظامی که انتخاب کرده همه دشمن سرسخت اخوندا و پاسداران ایران هستند و ما می بینیم سیاست خارجی امریکا عوض شده و کره شمالی دیگر دشمن خطرناک امریکا نیست بلکه اخوندا و پاسداران هستند ونقشه انها این هست با نابود کردن داعش کلی از منطقعه خاک سوریه بدست امریکا بیافته چیزی که اخوندا که هدفشان امپراطوری شیعه از ایران تا لبنان هست را متاثر خواهد کرد و مجبورشان خواهد کرد که وارد جنگ با امریکا در خاک سوریه بشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa June 20, 2017 10:39 AM

چرا هیچ خبری از بشاراسد نیست انگار روسیه صاحب قدرت درسوریه شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین June 20, 2017 04:38 PM

هیچ وقت روسیه با امریکا مواجه نمیشه چون امنیت درونی خودش به خطر میوفته چون از درون خیلی مشکلات داره و نمیخواد وجهه کمی که بین مردم داره بکل از دست بده پس بنابراین همه این اظهار نظرهای روسی یه بلوف سیاسی بیش نیست! وقتی امریکا وارد منطقه شد دیگه اوضاع مثل دوران حاج حسین نیست که آقای پوتین از فرصت استفاده کنه جای پای امریکا بذاره خود پوتین خوب میدونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر June 20, 2017 08:56 PM

به نظرم برای اون دوستان نادانی که هنوز تصور می کنند رابطه ی ادعایی بین ترامپ و روسیه که دروغ بزرگیست که دست نشاندگان واقعی روسیه یعنی دموکراتها برای به شکست نشاندن دولت ملی گرای مرد بزرگ تاریخ امریکا دنالد شیردل ساخته اند حقیقت دارد باید این حوادث یکی پس از دیگری گواهی برای باز شدن چشمانشان و بیدارشدنشان از خواب خرگوشی باشد جالب است که همان کسانی در کمپین ترامپ با روسیه برای کلاه گذاشتن سر پوتین ارتباط برقرار کرده بودند که امروز از طرف دوستان خیالاتی ما به دشمنی با آخوند و روسیه شناخته می شوند دوستان ما باید بدانند وقتی کسی به اسد در سوریه فرمان حمله می دهد مستقیما مشتی را به دهان پوتین می کوبد وقتی کسی خامنه ای را تحریم می کند مستقیما به دهان پوتین می کوبد منتهی دانستن این حقایق و درکشان از عهده ی مغزهای شسته شده ی امت چپگرا برنمی آید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: