آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اردیبهشت ماه 1396 = 29-04 2017

اعتصاب برزیل و درگیریهای خشونت آمیز+فیلم

در حالی که دولت برزیل به علت بحران اقتصادی و رسوایی فساد تحت فشار قرار دارد، اعتصاب عمومی در این کشور در اعتراض به تدابیر ریاضتی به خشونت کشیده شد. (فیلم زیر)

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سائوپائولو، در پایتخت اقتصادی برزیل به ویژه وضع هرج و مرج حاکم بود. تظاهر کنندگان با آتش زدن لاستیک در وسط خیابان ها، مسیرهای اصلی رفت و آمد را مسدود کردند که این امر به راه بندان های متعددی منجر شد.

در حالی که فعالیت خطوط مترو، اتوبوس و قطار حومه متوقف شده بود، پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان و آزاد کردن خیابان ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

بر ‏اساس آمار و ارقامی ‏که روز جمعه منتشر شد، شمار ‏بیکاران برزیل که ‏اقتصاد نخست آمریکای ‏لاتین به حساب می آید ‏اکنون به بیش از 14 ‏میلیون نفر رسیده ‏است.علت اصلی این ‏افزایش بی سابقه نیز ‏رکود شدید اقتصادی در ‏این کشور بوده است. ‏

این آمار و ارقام ‏مایوس کننده در حالی ‏در این کشور منتشر می ‏شود که اتحادیه های ‏صنفی کارگری این کشور ‏اعتصاب عمومی را علیه ‏اجرای سیاست های ‏ریاضت اقتصادی و مالی ‏دولت محافظه کار ‏کنونی برزیل آغاز ‏کرده اند و رفت و آمد ‏عمومی در شهر های ‏بزرگ کشور به طور کلی ‏مختل شده است.




www.youtube.com/watch?v=1XB9C3H3bcY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: