آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 بهمن ماه 1395 = 29-01 2017

اصغر فرهادی: در مراسم اسکار شرکت نمی‌کنم

اصغر فرهادی رسما اعلام کرد: در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهم کرد.

به گزارش ایسنا، کارگردان برگزیده اسکار در متنی که ساعاتی قبل در نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت:«متاسفم که از طریق این نوشته اعلام می‌کنم در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهم کرد. در روزهای گذشته علی‌رغم شرایط غیرمنصفانه‌ای که برای ورود مهاجران و مسافران چند کشور به ایالات متحده پیش آمد، همچنان تصمیم بر حضور در این مراسم بود و ابراز نظراتم به رسانه‌ها درباره این شرایط و به هیچ عنوان قصد عدم حضور و یا تحریم مراسم را به نشانه اعتراض نداشتم چون آگاهم که بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است و همان‌گونه که روز اعلام نتایج آکادمی به پخش‌کننده‌ام در آمریکا اعلام کردم به همراه مدیرفیلمبرداری‌ام در این مراسم حضور خواهیم داشت، همچنان تصورم همراه بودن در این اتفاق بزرگ فرهنگی بود.

اما امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قائل شوند. پس مایلم آنچه را که قرار بود در فرصت سفرم بیان کنم در اینجا ابراز نمایم.

تندروها علی‌رغم جنگ‌ها و دعواهای سیاسی‌شان در همه جای دنیا، بسیار شبیه به هم به جهان می‌نگرند. آن‌ها برای درک جهان چاره‌ای ندارند جز تقسیم آن به دو بخش ما و دیگران تا همواره با ساختن تصویری هولناک از دیگران، مردم کشورشان را دچار ترس از آن‌ها بکنند. این فقط محدود به آمریکا نیست. در کشور من نیز تندروها اینگونه‌اند. سال‌هاست در دو سوی اقیانوس عده‌ای تندرو تلاششان بر آن است تا از مردم کشور مقابل تصویری غیرواقعی و هولناک بسازند و از تفاوت‌های بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها اختلافات، و از اختلافات دشمنی‌ها و از دشمنی‌ها ترس ایجاد کنند.

ترس مردم ابزار مهمی‌ست برای توجیه افراطی‌گری و تندروی صاحبان ذهن‌های بسته. حال آنکه من باور دارم شباهت‌های بین انسان‌ها در روی این کره‌ی خاکی در سرزمین‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف بسیار گسترده‌تر از تفاوت‌هاست. من باور دارم ریشه بسیاری از خشونت‌های امروز جهان در میان ملت‌ها را باید در تحقیرهای دو سویه دیروزشان جستجو کرد و تحقیرهای امروز ملت‌های دیگر به یقین بذری‌ست برای خشونت‌های فردا.

تحقیر ملت‌های دیگر به بهانه حفظ امنیت مردم یک کشور پدیده تازه‌ای در جهان نیست و همواره خود زمینه‌ای برای ایجاد شکاف و دشمنی در آینده بوده است. من از این طریق انزجار خود را از شرایط تحمیل ‌شده ناعادلانه‌ای که برای ورود قانونی بعضی از هموطنانم و همچنین مردم شش کشور دیگر به ایالات متحده در حال اعمال است ابراز می‌کنم و امیدوارم این شرایط منجر به شکاف بیشتر بین ملت‌ها نشود.»



Sami January 30, 2017 05:02 AM

اقای فرهادی انگار الکی الکی باورت شده که

گزارش یا اعتراض به این نظر


babk January 30, 2017 08:11 AM

هموطن بسیار عزیزم آقای فرهادی ؛ حساسیت شما و هزاران هزار مردم جهان از این حرکت ناگهانی و شتاب زده پرزیدنت ترامپ قبل درک است و جای هیچگونه عذرو بهآنه ای نیست ولی یک نکته جای کمی ؟؟؟؟ آمریکا با خوش خدمتی که به حکومت ایران کرد و کشور را به این جماعت گدا سفت مفت مسلم داد دیدیم در جواب ۴۴۴ روز اتباعش را گروگان گرفتند و از ان تاریخ تا الان به مدت ۳۸ سال شب و روز به هر مناسبتی مرگ را برایش آرزو میکنند ,پرچمش را زیر پا لگد مال میکنند یا با بمب های کنار جاده ای سربازانش را لت و پا ل میکنند ملوانانش را با ان حالت در دنیا نشان میدهند آیا کاری دیگر هست که حکومت ایران بتواند به ایالات متحده بکند شما اگر بودید صبر و حوصله شما لبریز نمیشد در جایی که قایقهای تند رو سپاه مثل م÷س تو دماغ فیل میرفت باز صبر میکردید ؟ حالا نوبت آمریکاست تر و خشک بسوزد

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid January 30, 2017 11:13 AM

آقای فرهادی چرا مردم ایران توسط غاصبان حکومتی تحقیر شده و میشوند صدایی از شما شنیده نمیشود ؟ چرا پرچم آمریکا ۳۸ سال توسط کسانی لگد مال میشود سکوت میکنید آنها تحقیر نمیشوند ؟ بدانید جامع هنری ایران بدهی فراوانی به مردم ایران دارندحرکت شما آب به آسیاب چه کسی ریخته میشود !

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز January 30, 2017 11:29 AM

آقاى فرهادى شما اگر واقعا ازادانديش هستيد بهتره در رابطه با شكنجه هاى كه ميهن پرستان و ايران دوستان در حال حاظر در شكنجه هاى جمهورى كثيف اسلامى در حال شكنجه شدن هستند صحبت كنيد، در رابطه با قتلها ، تجاوزها، دزديها، تاراج كردن سرمايه ملى توسط اخوندهاى كثيف مفتخور و ارازل و اوباششان حرف بزنند، در رابطه با كارتون خوابها، فساد اجتماعي ، تحت فشار بودن زنان دلير ايران حرف بزنيد، در رابطه با كودكان كار ، سو استفادهاى جنسى از كودكان حرف بزنيد ، شما دلتان براى تروريست پرورها نسوزد، شما اگر ازاد انديش هستيد دلتان براى ايران بسوزد، اين تصميم پرزيدنت ترامپ بخاطر عملكرد ٣٧ ساله جمهورى كثيف اسلاميست، هر جمه ب جمه فريادهاى مرگ بر امريكا در تريبونهاى نماز جمعه به صدا در مى ايد، شما چرا به اخوندهاى متجاوز و قاتل ايراد نمى گيرد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز January 30, 2017 11:43 AM

اقاى فرهادى در زمان شادروان محمد رضا شاه پهلوى پاسپورت شاهنشاهى يكى از با ارزشترين و معتبرترين پاسپورتهاى جهان بود، ايرانيان بدون ويزا به تمام كشورهاى اروپاى و بدون ويزا مسافرت ميكردند و از احترام كامل برخوردار بودند، به مدت ٢٤ ساعت ويزاى امريكا برا هر ايرانى صادر ميشد، اگر تصميم پرزيدنت ترام به شما برخورده، برويد ايراد از مسولين كشورهاى بگيرىد، پرزيدنت ترامپ به فكر كشور خودش است. خمينى كثيف گفت ما شما را به مقام والاى انسانى ميرسانيم و اين تصميم پرزيدنت ترامپ همان مقام والاى انسانيست كه به شماها وعده داده بودن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Tika January 30, 2017 06:40 PM

اینهمه مردم را این رژیم کثیف اسلامی اعدام کرد شما صدایتان در نیامد یی مقداری به مردم خودت فکر کن که اینهمه داران زجر میکشن ،اون هنرپیشه تو هم جایزه خودش را به علی گدا تقدیم کرد فکر میکنی مردم اینها را متوجه نیستن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: