آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 دی ماه 1395 = 07-01 2017

خانه رضاشاه را هم تصاحب کردند

رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، بدون این که اشاره ای به محل سکونت رضاشاه در این مکان داشته باشد، آن را «یک بنای تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجاریه» خوانده و به خبرنگاران گفته است که: «به دو دلیل این کار را انجام می دهیم، خانه ی "رضاخانی" خواه ناخواه یک فضای نزدیک به بافت تاریخی تهران است و این معاونت هرچه نزدیک‌تر به منطقه‌ی تاریخی تهران باشد، نظارت بر آن راحت‌تر است. کارکردی که قرار است به این بنا داده شود، متناسب با معاونت میراث فرهنگی است، که این انتقال می‌تواند در حفظ، نگهداری و سالم ماندن آن به ما کمک می‌کند.»

باید توجه داشت که در طول نزدیک به چهل سال گذشته هربار یکی از خانه های تاریخی را (غیرقانونی) به دست موسسات خصوصی داده اند، یا در اختیار یکی از سازمان های دولتی گذاشته اند، معمولا پس از چندی جز ویرانه ای از آن ها باقی نمانده است؛ و اکنون نیز هیچ اعتمادی نمی توان به گفته های مدیرکل تازه ی آن در ارتباط با «حفظ و نگهداری و سالم ماندن» این اثر تاریخی داشت.

منبع: سایت کمیته نجات پاسارگاد




Dariush January 7, 2017 12:45 PM

بعد از خراب کردن آرامگاه شادروان رضا شاه پهلوی با بیل مکانیکی حالا نوبت خانه او رسیده؟ هیچ کس مثل رضا شاه این حرامزاده‌ها را نمی‌شناخت، حالا می‌فهمیم چرا پدران ما از قدیم این آخوند‌ها را یا شقه میکردند و یا واجبی میداند! ما هم به رسم پدران خود هر آخوندی را که در نابودی میراث فرهنگی ایران نقشی‌ داشته باشد را اول واجبی خورانده و بعد دار می‌زنیم، از ما گفتن بود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


كوروش January 8, 2017 12:26 AM

١٧ دي روز ازادي زن از قيد بربريت توسط بنيانگذار ايران نوين بهمه مردم ايران مبارك باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى January 8, 2017 03:28 AM

خانه پادشاه ايران نوين را با قبر خمينى هندى زاده دجال كه دم از مستضعف ميزد مقايسه كنيد ، من ديگه حرفى ندارم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: