آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آبان ماه 1395 = 16-11 2016

اوباما در اروپا: مسیر جهانی‌ سازی باید تغییر کند

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مسیر جهانی‌سازی باید تغییر کند، گفت شاید کسی فکر نمی‌کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا با رئیس جمهور فعلی این مقدار تفاوت و اختلاف داشته باشد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب بعدی اختلاف نظر دارد اما دموکراسی در آمریکا، بزرگتر از نظرات یک نفر است.

اوباما طی سخنرانی در مرکز فرهنگی «آتن» پایتخت یونان گفت: «نزدیک‌ترین دوستان آمریکا، دموکراسی‌هایی مانند یونان هستند...اما دموکراسی پیچیده است و نابرابری بزرگترین چالش پیش‌روی دموکراسی است.»

وی با اشاره به مراسم تحلیف ترامپ در 20 ژانویه 2017 تصریح کرد: «دولت من هرکاری را که بتواند انجام خواهد داد تا از هموارترین انتقال قدرت حمایت کند. زیرا اینگونه دموکراسی کار می‌کند.»

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مردم بسیاری در آمریکا اکنون نگران آینده خود هستند، افزود: «ما باید با توجه به نیازهای مردم، دولت را بازتر، کارآمدتر و مفیدتر کنیم. ما باید تصریح کنیم که دولت‌ها برای خدمت به منافع شهروندان هستند.»

اوباما ضمن تاکید بر لزوم تغییر مسیر در راه جهانی‌سازی، گفت: «پیشرفت هیچوقت تنظیم شده نیست. هر نسلی باید پیشرفت را بدست آورد. تاریخ به ما این امید را می‌دهد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: