آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 آبان ماه 1395 = 08-11 2016

تندیس "منشور کوروش" در لس‌آنجلس + طرح

تندیسی که با الهام از آرمان‌های آزادی‌خواهانه‌ کوروش طرح‌ریزی شده، به زودی شاهراه‌ بزرگ "سانتا مونیکا بولوار" لس‌آنجلس را تزیین خواهد کرد. این مجسمه که "آزادی؛ رویای مشترک" عنوان دارد به همت "بنیاد فرهنگ" برپا می‌شود.

به گزارش رادیو آلمان، "بنیاد فرهنگ" ایران در لس‌آنجلس دست به کار فرهنگی بزرگی در ستایش از ارزش‌های آزادی‌خواهانه‌ی جهانی زده است: برپایی تندیسی در بورلی هیلز شهر لس‌آنجلس که با الهام از آرمان‌های "منشور آزادی" کوروش بزرگ، پادشاه هخامنشی ایران باستان طرح‌ریزی شده است.

این منشور که مفاد آن مبنای تنظیم بسیاری از قوانین اساسی کشورهای دموکراتیک جهان قرار گرفته، کهن‌ترین فرمان نوشته شده در باب آزادی، تفاهم و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها است. نسخه‌ی کپی این لوح که به عنوان "نخستین منشور حقوق بشر" شناخته شده، در حال حاضر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نگهداری می‌شود.

ایران پرس نیوز




مسعود سعد سلمان November 8, 2016 08:42 PM

دلمان خوش است که ندای حقوق بشر اول بار از سرزمین ما برآمده است۰ اما حالا همه دنیای متمدن ازحقوق بشر بهره دارند بجز خودمان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira November 8, 2016 11:30 PM

سلمان فرزند نیک ایران
امید است جهان آزاد گردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر November 9, 2016 11:07 AM

مسعود گرامی این بی لیاقتی خودمان است که آیین تازیان را به تاریخ پرافتخارمان ترجیح دادیم با امید به اینکه روزی به خودمان بیاییم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: